وعده انتخاباتی دوباره ترامپ درباره توافق با ایران

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود در میامی و فلوریدا با اعلام اینکه قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، شرایط را برای توافق احتمالی با ایران و ونزوئلا سخت‌تر کند به مقامات تهران و کاراکاس هشدار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: من به شما موارد زیر را می گویم: به نظر ایران و ونزوئلا می خواهند مذاکره کنند. همه می خواهند مذاکره کنند. اما من می خواهم صبر کنم تا انتخابات به پایان برسد. یک سال پیش گفتم، شما یک گزینه دارید، ما می توانیم اکنون مذاکره کنیم یا بعد از انتخابات. با این حال، پس از انتخابات، توافق بسیار سخت تر خواهد بود.

او همچنین یادآور شد که به صورت فعال از اقدامات محدود کننده یک جانبه علیه ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه استفاده کرده و آنها را "سخت ترین تحریم های تاریخ" خواند. 

ترامپ در ادامه گفت: همه این کشورها [به مذاکره با آمریکا] خواهند آمد. ما یک توافق عالی را به نتیجه خواهیم رساند. باید صبر کنیم تا انتخابات به پایان برسد. من به آنها (کشورهای ذکر شده) گفتم که می خواهم صبر کنم.

پیش از این نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندین‌بار بود وعده انتخاباتی دست‌یابی به نوعی توافق قریب الوقوع با ایران را مطرح کرده بود.

ترامپ در ویدیویی که پایگاه خبری جوییش اینسایدر آن را منتشر کرد، در این باره گفت: اگر ما در انتخابات پیروز شویم، ظرف چهار هفته به توافق با ایران دست پیدا می کنیم.

اظهارات ترامپ در این باره در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند پیش از خروج آمریکا از برجام در این چارچوبب با این کشور مذاکره کرده‌اند و تنها در صورت بازگشت آمریکا به برجام و پایبندی کامل به تعهداتش با این کشور مذاکراتی انجام خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.