جریمه سنگین BMW برای ارائه اطلاعات غلط

طبق گفته کمیسیون اوراق بهادار آمریکا، در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بی ام و از طریق ارایه آمار غلط فروش توانسته است جایگاه نخست را در بین دیگر خودروسازان حاضر در بازار آمریکا کسب کند و تصویر نادرستی از اختلاف بین میزان فروش واقعی خود در آمریکا با میزان هدف گذاری شده را ایجاد کند. با این حال بی ام و با رد ادعای آمریکایی ها گفته است هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این شرکت دست به ارایه آمار نادرست فروش زده است. 

در بیانیه بی ام و آمده است این خودروساز به دقت به ضوابط تعیین شده پایبند بوده است و اتهامات مطرح شده احتمالا ناشی از سو برداشت بوده است. با این حال کمیسیون آمریکایی بی ام و را متهم به دستکاری در آمار فروش از طریق پرداخت پول به نمایندگی های خود در آمریکا و احتساب خودروهای فروش نرفته به عنوان خودروهای فروخته شده با تسهیلات کرده است. 

طبق اعلام کمیسیون اوراق بهادار آمریکا، اقدام خودروساز آلمانی باعث فریب سهامداران این شرکت و ارایه اطلاعات نادرست در خصوص میزان تقاضا و سهم این خودروساز از بازار خودروی آمریکا شده است. 

بی ام و به نسبت دیگر خودروسازان آلمانی سرمایه گذاری بیشتری برای حضور در بازار خودروی آمریکا انجام داده و کارخانه تولید محصولات این شرکت در کارولینای جنوبی، یکی از بزرگ ترین کارخانه های خارج آلمان این شرکت است که برای حدود ۱۱ هزار نفر اشتغال  زایی کرده است. بازار آمریکا یکی از سه بازار اصلی این شرکت در کنار اتحادیه اروپا و چین محسوب می شود. 

پیش از این نیز کمیسیون اوراق بهادار آمریکا به دلیل مشابه شرکت خودرویی فیات- کرایسلر را ۴۰ میلیون دلار جریمه کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.