در این کشور ناقلان کرونا بدون علامت هستند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: درحالی که میزان موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ در بسیاری از کشورهای آفریقایی پایین است، نتایج اولیه بررسی ها حاکی از آن است که تعداد افراد آلوده به کروناویروس بیش از آمار گزارش شده است.

دکتر «ماتشیدیسو موئتی» - رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا - گفت: بررسی های اولیه نشان میدهد که بیش از ۸۰ درصد از موارد کووید-۱۹ در آفریقا بدون علائم هستند.   

 بیش از ۸۰ درصد بیماران کووید۱۹ در آفریقا بدون علائم هستند

رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا افزود: اقدام سریع دولت ها در کشورهای آفریقایی در اعمال به موقع محدودیتها و پایبندی عمومی مردم به محدودیت های تردد فرصتی را برای پایین نگه داشتن موارد ابتلا ایجاد کرد. از آنجایی که بسیاری از کشورها اقدام به برداشتن محدودیت ها و بازگشایی فعالیتهای اقتصادی کرده اند موارد ابتلا روند افزایشی داشته است.

هرچند کارشناسان قادر به توضیح دقیق چرایی پایین بودن نرخ مرگ و میر در این قاره نیستند. به گفته دکتر «سام آگاتری اوکانزی» از اوگاندا فاکتورهای دقیق که عامل ایجاد این شرایط هستند مشخص نیست اما برخی از فاکتورها محتمل تر هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، به گفته این پزشک جوان بودن جمعیت کشورها، پایین بودن میزان جابجایی ها و تعاملات در مناطق روستایی می تواند از جمله فاکتورهای موثر در کاهش موارد فوتی باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.