هشدار ایران به ناوگان دریایی آمریکا: نام فرمانده شناورها و حتی خصوصیات اخلاقی آنها را می دانیم

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع تحلیل شرایط منطقه در حوزه دریا و بررسی دستاوردهای نیروهای دریایی ارتش و سپاه، اظهار داشت: ناوگان نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا را از مبدأ رصد می کنیم و از لحظه ای که طناب‌های خودشان را از اسکله جدا می کنند، رصد می شوند تا تمام مسیر که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با روش های خاصی که امروز به آن مجهز شده است نقطه به نقطه رصد و پایش می شوند تا وارد منطقه اقیانوس هند می شوند.

وی افزود: در این منطقه رصدها با دقت و مراقبت بیشتری انجام می شود، به طور معمول از ده ماه گذشته یگان عمده آمریکایی وارد منطقه خلیج فارس نشده بود که علت آن هم این بود که نگرانی جدی از نزدیک شدن به منطقه داشتند و نگران این هستند که رفتار آنها با تحکم و برخورد جدی نیروهای جمهوری اسلامی ایران مواجه شود.

امیر خانزادی ادامه داد: اینکه در فاصله تقریبا ۶۰۰-۷۰۰ کیلومتری از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران در یک نقطه ایستایی قرار می گیرند، تصورشان این است که دور از دسترس ما ایستاده اند، غافل از اینکه در همان نقطه هم لحظه به لحظه تحت مراقبت ما قرار دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور آمریکایی‌ها در منطقه برای آرام کردن خاطر کشورهای سر سپرده است، گفت: آبهای تحت حاکمیت ایران از امنیت بالایی برخوردار است و هر سیگنالی از یک شناور دریافت می شود، حتی نام فرمانده شناور و اینکه چه دوره ای طی کرده و چه خصوصیات اخلاقی دارد در بانک های اطلاعاتی ما وجود دارد و نمایش داده می‌شود.

وی درباره رزمایش‌های مشترک این نیرو با سایر کشورها، عنوان کرد: رزمایش قفقاز 2020 در جریان است که تعدادی از کشورهای جهان حضور دارند و ما نیز حضور داریم که در بخش دریایی آن در دریای خزر دو ناو موشک انداز ما در آن حضور دارند. برای پایان سال هم در نظر داریم یک رزمایش مرکب دریایی با حضور کشورهای دیگر برگزار کنیم.

خانزادی درباره شلیک موشک از زیردریایی غدیر با بیان اینکه موشکی که از زیردریایی غدیر شلیک شد نمونه فعلی آن دو برابر برد دارد، گفت: روز گذشته از فروند دوم و سوم فاتح که بدنه آنها در حال ساخت است بازدید کردیم. فروند چهارم فاتح هم از نوع خاصی از پیشران استفاده میکند که مستقل از هوا (AIP) عمل می‌کند و مدت زمان بیشتری در زیر آب می ماند.

وی درباره الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی ارتش، گفت: آذرماه امسال آذرماه پرباری است و ناوشکن دنا، ناو مین شکار صبا و ناو موشک انداز زره آماده رونمایی خواهد شد و همچنین اولین ناو بندر جمهوری اسلامی که شناور بسیار بزرگی است و ۲۴ متر بزرگ‌تر از ناو خارک است و6-7 فروند بالگرد با خود حمل می‌کند و ظرفیت‌های زیادی از جنگ الکترونیک، موشکی، پهپاد، بالگرد و حتی عملیات ویژه را می‌تواند حمل کند و آذرماه رونمایی می شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.