با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، چاد ولف سرپرست امنیت داخلی آمریکا به سناتورها گفت که ایالات متحده با تهدید دخالت روسیه، چین و ایران در انتخابات روبرو است.

سرپرست امنیت داخلی آمریکا همچنین اعتراف کرد که در حال حاضر هیچ سند و اطلاعاتی که ثابت کند ایران و چین حملاتی (فعالیت دخالت آمیز در انتخابات) انجام داده اند، وجود ندارد.

به گفته ولف، روسیه به دنبال تضعیف کردن جو بایدن معاون سابق رییس جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ است.  پیش از این "کریس ورای" رئیس اداره تحقیقات فدرال اعلام کرد که روسیه همچنان نقش فعالی در دخالت انتخابات و تقبیح جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات دارد.

ورای به کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت: اتفاق نظر جامعه اطلاعاتی این است که روسیه همچنان به تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات ما ادامه می دهد.

ورای در ادامه تاکید کرد که ما دخالت خارجی در انتخابات را تحمل نخواهیم کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ۱۵ شهریور پس از شرکت در اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو گروه بریکس که بطور وبیناری برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اتهام به روسیه مبنی بر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سالها پیش جریان دارد.

وی افزود: آنها حتی یک بازی دارند که چه کسی بیشتر مداخله می کند روسیه، چین یا ایران؟ اخیرا از سخنگوی سازمان تجسسی آمریکا پرسیدند. او کمی فکر کرد و گفت که چین بیش از روسیه و بیشتر از ایران مداخله می کند.

لاوروف گفت: به این ترتیب این بازیها برای بزرگسالان از مدتها پیش ادامه دارد و ما را به حیرت وانمی دارد. هرچند که گاهی اوقات مجبور می شویم تعجب کنیم. منظورم ادعای اخیر طرف آمریکایی بود که مدعی شد روسیه سعی دارد به نفع یکی از نامزدهای انتخاباتی از رای گیری با پست استفاده کند.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا روز سوم ماه نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می شود و دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی با جو بایدن نامزد دمکرات ها رقابت می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.