به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه گفت: روسیه فهرست مقام‌های مورد تحریم کشورهای عضو اتحادیه اروپا را که سفر آنها به روسیه منع شده ، گسترش داد.

وی افزود: شمار اشخاص در فهرست سیاه روسیه، با فهرست اتحادیه اروپا برابر شده است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا به وضع تحریم ها در مورد روسیه با نقض معیارهای بین المللی به بهانههای واهی ادامه می دهد.

 وی تصریح کرد: روسیه بارها غیرسازنده بودن این رویکرد را به اتحادیه اروپا گوشزد کرده است.

  اتحادیه اروپا تحریم های شخصی در مورد روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کرد تا براساس آن تحریم ها در مورد اتباع روسیه تا ماه مارس سال ۲۰۲۱ باقی بماند.

 در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، نام ۱۷۵ شخصیت حقوقی و ۴۴ تبعه دیگر از روسیه و اوکراین قرار دارد.

اتحادیه اروپا این افراد را به ضربه زدن به تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین متهم کرده است.

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ همراه با آمریکا مجموعه‌ای از تحریم‌های گسترده علیه روسیه در رابطه با اوضاع اوکراین به اجرا گذاشته است و هر شش ماه نیز آنها را تمدید می‌کند با این وجود روسیه از کشورهای اروپایی به عنوان شرکای خود یاد می‌کند و خواستار گسترش روابط و برداشته شدن تحریم‌هاست.

سال ۲۰۱۴ معترضان در اوکراین برای همگرایی با اتحادیه اروپا حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری وقت را که متمایل به روسیه بود در جریان برگزاری تظاهرات و اعتراض‌های خیابانی مورد حمایت غرب به ویژه آمریکا سرنگون کردند و از همان زمان نیز روابط مسکو با کشورهای غربی تیره و پرتنش شد چرا که مسکو این رویداد در اوکراین را کودتا با حمایت غرب خواند و غرب نیز به رهبری آمریکا و معترضان از آن به عنوان انقلاب یاد می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.