به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در دیدار با رئیس و اعضای شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت: روسیه حتما به کارکنان سازمان ملل بویژه اشخاصی که در روسیه کار می کنند، بطور رایگان واکسن کرونای روسی خواهد زد. 

وی افزود: کارکنان سازمان ملل که در روسیه کار می کنند چنین درخواستی را از کشور ما (روسیه) کرده اند. 

 رئیس جمهوری روسیه گفت: دانشمندان روسی پیش از همه در جهان واکسنی را ساختند که قادر به مصونیت دادن بدن انسان برابر ویروس کرونا است. 

پوتین این را نیز گفت که دومین واکسن کرونا در روسیه در آینده نزدیک به ثبت خواهد رسید. 

وی خاطرنشان کرد که بامداد چهارشنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به کارکنان سازمان ملل برای تزریق رایگان واکسن کرونا وعده داده است. 

 رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: مسکو آماده هر گونه مشارکت در زمینه مبارزه با کرونا است، پیشنهاد می کنیم یک کنفرانس آنلاین در رابطه با واکسن کرونا هم برگزار شود ضمن اینکه واکسن کرونا در آینده نزدیک در دسترس همه جهان قرار می گیرد. 

واکسن کرونای روسی به نام «اسپوتنیک وی» حدود یک ماه پیش ثبت و تزریق ان از دو هفته پیش در مسکو آغاز شده است.  

روسیه با برخی کشورها برای تحویل واکسن کرونای روسی مذاکره می کند و به تازگی با هند برای فروش یکصد میلیون دوز واکسن کرونا به این کشور که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ انجام گیرد، به توافق رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.