استفان دوجاریک،‌ سخنگوی سازمان ملل گفت،‌ پیشنهاد ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه برای واکسیناسیون مجانی کارمندان سازمان ملل سخاوتمندانه است و اعلام کرد خدمات بهداشت و درمانی پوتین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: ما از پوتین بابت این پیشنهاد سخاوتمندانه تشکر می‌کنیم و آن را بررسی خواهیم کرد.

روز سه‌شنبه، پوتین به کارمندان سازمان ملل پیشنهاد کرد که برای آنها واکسن مقابله با کرونا موسوم به اسپوتنیک ۵ را تامین می‌کند که نخستین واکسن مقابله با کرونا در جهان ساخت روسیه است و به آنها به صورت مجانی این واکسن را ارائه می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل افزود: کرونا ویروس کارمندان سازمان ملل، مقر آن و ساختارهای منطقه‌ای را مانند سایر نقاط جهان تحت تاثیر قرار داده است. روسیه آماده تامین این واکسن برای سازمان ملل است. همچنین ما پیشنهاد می‌کنیم برای افرادی که داوطلب استفاده از واکسن مذکور هستند، آن را تامین کنیم. ما از همکاران خود در سازمان ملل درخواست‌هایی را دریافت کرده‌ایم و به آنها پاسخ خواهیم داد.

دومین واکسن مقابله با کرونا نیز که توسط مرکز وکتور روسیه تولید شده قرار است ۱۵ اکتبر ثبت شود. پس از آنکه ثبت آن تکمیل شود، بر روی ۵۰۰۰ داوطلب مورد آزمایش قرار می‌گیرد به ویژه آنهایی که شرایط بالینی دارند و آنهایی که ۶۰ سال یا بالاتر سن دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.