فیلم‌های سینمایی در ژانر جنگی مخاطبان خاص خود را در گیشه هالیوود و همینطور در گیشه‌های مختلف دارند؛ تاکنون در آمریکا فیلم های زیادی در این ژانر ساخته شده است و از آخرین موارد آن می توان به فیلم «۱۹۱۷» و «سگ تازی» اشاره کرد.

در اینجا به چند مورد از بهترین فیلم هایی خواهیم پرداخت که در ژانر جنگی ساخته شده اند:

«فرار بزرگ» (۱۹۶۳)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟

این فیلم سینمایی ماجرای گروهی در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند که توسط نیرو‌های آلمانی دستگیر شده اند و به پایگاه و زندانی امنیتی در لهستان فرستاده شده اند. دو شخصیت اصلی که توسط استیو مک کوئین و ریچارد آتبرا بازی شده اند و به کمک زندانی‌ها تونلی برای فرار حفر می‌کنند.

«سقوط» (۲۰۰۴)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟

فیلم‌های زیادی در مورد نازی‌های آلمان و هیتلر ساخته شده؛ اما فیلم «سقوط» بهترین آنهاست. از برونو گانس که نقش هیتلر را بازی کرد به عنوان بهترین هیتلر سینما یاد می‌شود. این فیلم آخرین روز‌های آدولف هیتلر در پناهگاه برلین را به تصویر می کشد.

«رقصنده با گرگ» (۱۹۹۰)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟
فیلم سینمایی «رقصنده با گرگ» نقطه اوجی در بازیگری کوین کانتسر بود. داستان فیلم در سال ۱۸۶۳ روایت می‌شود که یک فرمانده آمریکایی بعد از شرکت در جنگ و نشان دادن شجاعت خود به مأموریت در سرزمین سرخ پوستان غرب آمریکا می‌رود. این فیلم گویای یک زندگی پاک و عمیق در طبیعت است و مقایسه سرخ‌پوستان با سفیدپوستانی که هیچ چیز جز تصرف و قدرت برایشان مهم نیست.

«زندگی زیباست» (۱۹۹۷)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟
روبرتو بنینی، بازیگر و کارگردان این فیلم کارنامه خوبی دارد؛ اما «زندگی زیباست» نقطه عطف کار‌های او محسوب می‌شود. این فیلم داستان زندگی یک پدر و پسر ایتالیایی را روایت می‌کند که توسط آلمان‌ها به کمپ‌های کار اجباری برده می‌شوند؛ این پدر سعی می‌کند پسرش از این قضیه که در اردوگاه هستند بویی نبرد.

«دانکرک» ( ۲۰۱۷)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟

چیزی که این فیلم سینمایی را به یک فیلم جنگی خوب تبدیل کرده، صداگذاری‌های موفق است. کریستوفر نولان توانسته به خوبی از تیم خود بازی بگیرد. جلوه‌های ویژه و علمی این فیلم هم کم نظیر هستند. داستان فیلم در مورد سربازان انگلیسی است که در محلی به نام دانکرک جمع شده اند و به دنبال تصمیم دولت این کشور برای نجات هستند.

«شکارچی گوزن»( ۱۹۷۸)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟
این فیلم سینمایی که توسط مایکل چیمینو ساخته شده و رابرت دنیرو در آن نقش آفرینی می‌کند، داستان سه کارگر جوان در یک کارخانه است که داوطلب می‌شوند به ارتش پیوسته و به جنگ ویتنام بروند. بعد از تجربه سختی‌های بسیار در جنگ، آن‌ها به اسارت گرفته می‌شوند.

«حرامزاده‌های لعنتی» (۲۰۰۹)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟
فیلمی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو که داستانی خیالی از آدولف هیتلر را می‌کند. گروهی از سربازان آمریکایی به رهبری برد پیت نقشه می‌کشند تا هیتلر را در یک سینما به قتل برسانند.

«نجات سرباز رایان» (۱۹۹۸)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟
شاید اولین فیلمی که با بردن نام فیلم جنگی به ذهن‌ها بیاید، «نجات سرباز رایان» باشد. فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که تام هنکس در نقش اصلی آن بازی می‌کند. گروهی از سربازان به رهبری تام هنکس مأموریت پیدا می‌کنند سربازی به نام رایان که تمام برادرانش را در جنگ از دست داده، به سلامت از جنگ بازگردانند.

«دکتر استرنجلاو» (۱۹۶۴)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟
شاهکاری به کارگردانی استنلی کوبریک که از برترین‌های این ژانر محسوب می‌شود. این فیلم سینمایی طعنه‌ای به روابط کشور‌ها در دوران جنگ سرد است. داستان این فیلم از این قرار است که سیاستمداران آمریکایی برای پیدا کردن راهی برای توقف حملات هستی در اتاق فرماندهی جنگ تجمع می‌کنند.

«اینک آخرالزمان» (۱۹۷۹)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟
فیلمی دیگر از خالق پدرخوانده که روایتی از جنگ ویتنام را به تصویر کشیده است. داستان این فیلم در سال ۱۹۷۰ روایت می‌شود که سرهنگ نیرو‌های ویژه والتر کورتز با بازی مارلون براندو عقل خود را از دست داده و به همراه افراد خود در جنگل‌های کامبوج پناه گرفته‌ است.

«۱۹۱۷» (۲۰۱۹)

برترین فیمل‌های ژانر جنگی کدام اند؟
این فیلم سینمایی که در اسکار قبلی موفق به کسب جایزه شد و نامزد بهترین فیلم سال شد، شاید از بهترین فیلم‌های دهه باشد. این فیلم داستان دو سرباز را روایت می‌کند که باید نامه‌ای را به یک گروه نظامی برسانند و از حمله آن‌ها جلوگیری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.