به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، به اصولی که شروع کرده پایبند است و دولت باید متشکل از افراد متخصص، شایسته و قادر به دستیابی به اعتماد داخلی، جهان عرب و جامعه جهانی باشد که زمینه ساز برخورداری لبنان از حمایت خارجی ضروری برای نجات اقتصادش از غرق شدن خواهد بود.

ادیب اضافه کرد، ترجیح داد در دوره تشکیل دولت به دلیل احساس مسؤولیت بزرگی که بر دوش او گذاشته شده و برای تشکیل دولت براساس مشورت با رئیس‌جمهوری در چارچوب قانون اساسی سکوت اختیار کند تا به لبنانی‌ها در کاهش آلام هر روزه‌شان کمک کند.

نخست وزیر ملکف بار دیگر ابراز امیدواری کرد همه  در جهت منافع لبنان و لبنانی‌ها همکاری کرده و به سرعت فرصت نجات کشور را بگیرند.

در این راستا یان کوبیس، هماهنگ کننده سازمان ملل در لبنان اشاره کرد، سعد حریری، رئیس جریان المستقبل مسیر سیاسی برای تشکیل دولت مهم را هموارتر کرد تا این دولت اجرای طرح نقشه راه اصلاحاتی که گروه‌های سیاسی اول سپتامبر تصویب کردند، آغاز کند.

کوبیس در توییتر نوشت: رهبران سیاسی دیگر نیز باید با این رویکرد تعامل مثبتی داشته باشند و مانع تراشی سیاسی نکنند. نباید این فرصت منحصر بفرد برای نجات لبنان و ملتش و تضمین حمایت‌های جهانی را از دست داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.