فرانسه به دنبال عاملان انفجار بیروت است

فویشه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: فرانسه در پرونده تحقیقات جاری در انفجار اخیر بیروت مشارکت می‌کند. ۴۶ تن از نیروهای پلیس و ژاندارم برای ارائه کمک‌های فنی به تحقیقات قضائی که دادستان کل لبنان آغاز کرده، همکاری می‌کنند.

وی مشارکت فرانسه در این تحقیقات را تضمین‌کننده شفافیت و سرعت در آن دانست.

کابینه لبنان روز چهارشنبه گذشته ضمن تصویب آغاز تحقیقات داخلی در خصوص انفجار اخیر بیروت، مصوب کرد تمامی مقام‌هایی که از سال ۲۰۱۴ میلادی ناظر بر نگهداری و امنیت گمرک بندر این شهر بوده‌اند تحت حبس خانگی قرار بگیرند.

رئیس جمهوری فرانسه ۲ روز پس از انفجار مهیب لبنان، وارد شهر بیروت شد. وی در بدو ورود به خاک لبنان هر نوع حمایتی از این کشور را مشروط اعلام کرد.

امانوئل مکرون اولین مقام بلندپایه یک کشور خارجی است که پس از وقوع این حادثه به بیروت سفر کرده است.

دفتر مطبوعاتی رئیس‌جمهوری لبنان نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که میشل عون هدف از درخواست برای انجام تحقیقات بین‌المللی درخصوص انفجار بندر بیروت را هدر دادن وقت می‌داند.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی آتش سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زاد در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد. بر اثر آن، تاکنون ۱۵۸ نفر کشته و بالغ بر شش هزار نفر زخمی شدند.

کنفرانس امروز پاریس بصورت مجازی با حضور نمایندگانی از سازمان ملل و برخی کشورها برای بررسی رویدادها و اتفاقات اخیر بیروت و شرایط جاری در لبنان برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.