محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص وام ودیعه مسکن با بیان اینکه بانک ها،  سازوکار خود را با سامانه طرح اقدام ملی مسکن در بخش ودیعه انطباق دادند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار نفر پرونده تشکیل داده و ۳۰ هزار نفر این وام را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین در خصوص ارسال پیامک به صاحبان مسکن‌ خالی، گفت: ۱۰۹ هزار نفر را در این زمینه اعتبار سنجی کردیم و نام آنها را در اختیار سازمان امور مالیاتی گذاشتیم تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گفته اسلامی، این روند نیز مانند بسیاری از کارها ممکن است نواقصی داشته باشد اما در این زمینه اقدام کردیم و پیگیر نیز خواهیم بود.

۱۰۰ هزار نفر برای طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند

اسلامی درباره طرح ملی مسکن نیز تصریح کرد: متقاضیان طبق دستورالعمل اعلام شده باید مدارک خود را تکمیل و در بانک، افتتاح حساب کنند و سپس پول به حساب بریزند تا هر چه سریع تر به پروژه ها متصل شوند.

وی با بیان اینکه درصدد رفع مشکلات هستیم، اظهار داشت: عده‌ای اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده‌اند به این معنا که در رقمی از کد ملی یا موارد مشابه، اطلاعات نادرستی را ثبت کرده اند که در بعضی استان ها شرایطی را فراهم کردیم تا این افراد نسبت به اصلاح مدارک اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر افتتاح حساب کرده اند، تاکید کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر نیز پول به حساب ها واریز کردند و بر همین اساس واگذاری زمین به صورت گروهی آغاز شده است.

به گفته وی، بر اساس آخرین آمار اعلام شده حدود ۸۸ هزار نفر زمین های خود را تحویل گرفتند و تعداد ۵۸ هزار نفر نیز به پروژه ها متصل شدند و به محض تکمیل اطلاعات پرونده ها و واریز پول به حساب،  این طرح به جلو پیش می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.