به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، این تحقیقات با استفاده از داده‌های به دست آمده از بانک اطلاعاتی مستندات SARS-CoV-۲  در بازه زمانی مارس تا ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است. در این تحقیقات ۷۹ مطالعه به منظور تعیین درصدی از بیماران که فاقد علامت هستند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیقات در مجموع اطلاعات مربوط به ۶ هزار و ۶۱۶ داوطلب بررسی شده است که از بین آن‌ها هزار و ۲۸۷ نفر دارای علایم بیماری کووید ۱۹ بودند. محققان با انجام این مطالعه دریافتند به طور متوسط ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فاقد هرگونه علامت هستند.

به گفته محققان، تخمین دقیق تعداد بیماران دارای علامت و فاقد علایم بیماری کووید ۱۹ برای درک نحوه انتقال ویروس در سطح جمعیت و همچنین تدوین استراتژی‌های عمومی برای مقابله با این ویروس ضروری است. لازم است تحقیقات آینده دربرگیرنده مطالعات طولی باشد که وضعیت علایم بیماری را مستندسازی می‌کنند. افزایش دقت آزمایش های تشخیصی نیز برای کاهش تعداد اشتباهات امری ضروری است.

از آنجا که تمام افراد آلوده به ویروس کووید ۱۹ در ابتدا فاقد علامت هستند، انتظار می‌رود حدود ۸۰ درصد از این افراد به مرور زمان علایم بیماری ظاهر شود. در نتیجه انتقال بیماری پیش از بروز علایم، بخش عمده‌ای از موارد انتقال ویروس را به خود اختصاص می‌دهد.

امکان انتقال ویروس پیش از بروز علایم و پس از آن بدین معنی است که برای مقابله با شیوع این ویروس باید ترکیبی از تدابیر و اقدامات پیشگیرانه برای هر دو نوع انتقال شامل شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک، آزمایش و ردگیری و همچنین استفاده از استراتژی‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی درنظر گرفته شود و تا پایان شیوع بیماری ادامه یابد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه PLOS Medicine منتشر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.