شبکه تلویزیونی "راشا تودی" روز سه‌شنبه تبلیغی طنزگونه تحت عنوان «ترامپ به اینجا آمده تا "آر تی" (راشا تودی) را دوباره با عظمت کند!» منتشر کرد.

این ویدیوی جنجالی، نوامبر ۲۰۲۰ را به تصویر می‌کشد که ترامپ پس از شکست در انتخابات مقابل جو بایدن پیشنهاد مجری‌گری میزبان در راشا تودی مسکو را دریافت کرده است.

یک بازیگر با مشخصات ظاهری ترامپ در این فیلم دیده می‌شود که فایل‌های صوتی از رئیس‌جمهوری آمریکا روی صدای آن به گوش می‌خورد و آنها جملات و عبارات چاپلوسانه و اغراق‌آمیز درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، ستایش کرملین و انتقاد از رسانه‌های جریان اصلی هستند.

ظاهرا هدف این ویدیوی راشا تودی سر کار گذاشتن منتقدانی است که ترامپ را دست‌آموز پوتین توصیف می‌کنند، آن هم در شرایطی که نگرانی گسترده‌ای از تلاش دولت روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا وجود دارد.

این ویدیو با ورود ترامپ سوار بر لیموزین به ساختمان راشا تودی آغاز می‌شود. در بخشی از آن، ترامپ قراردادی را به سمت دوربین نشان می‌دهد که رقم یک میلیارد دلار در آن به چشم می‌خورد و او می‌گوید: «این واقعا پیشنهاد فوق‌العاده‌ای از جانب رئیس جمهور پوتین بود. می‌توانستم بگویم نه، متشکرم یا بگویم متشکرم. و من گفتم، این را می‌پذیرم!»

این ترامپ قلابی همچنین می‌گوید: «اینجا کشور فوق‌العاده‌ای است، خب می‌دانید که من دوستان زیادی در روسیه دارم و بسیار خوشحالم که اینجا حضور دارم.» این بخش از صحبت‌ها به مصاحبه ۲۰۱۳ ترامپ مرتبط می‌شد که او میزبان رقابت دختران شایسته جهان در مسکو شده بود.   

او همچنین با ستایش از دولت روسیه بابت دستمزد پیشنهادی برای پیوستن به این رسانه گفت: «آنها خیلی خوب هستند. من پول زیادی در کنار آنها به دست آوردم. آنها میلیون‌ها و صدها میلیون به من پرداخت کردند.» این صحبت‌ها هم در رابطه با عربستان در گردهمایی انتخاباتی سال ۲۰۱۵ مطرح شده بود.  

ترامپ در ادامه این ویدیو همچنین از دیوار کرملین تمجید کرد. او گفت: «وای! چه چیز قشنگی، اینجا یک مورد خوب هست. یک دیوار بزرگ و هیچکس بهتر از من نمی‌تواند دیوار بسازد.» ترامپ واقعی این صحبت‌ها را درباره ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک بیان کرده بود.

در پایان این فیلم کوتاه هم به طنز نوشته شده است: هیچ "خبر جعلی‌" (Fake News) در اینجا وجود ندارد، آنچه دیدید فقط "جعل عمیق" (Deep Fake) بود!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.