خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این سخنرانی تسلیحات استراتژیک جدید شامل موشک بالستیک بین قاره‌ای "سرمت"، تجهیزات زیر آبی بدون سرنشین و موشک کروز فراصوت هواپرتاب "کینژال" را رونمایی کرد.

وی در گفتگو با یک رسانه محلی نیز گفت: علوم توسعه یافته شرط لازم برای ایجاد تسلیحات با فناوری پیشرفته است. اگر ما از دانش بنیادی، مدارس علمی و کارمندان بسیار حرفه‌ای برخوردار نبودیم، چگونه می‌توانستیم این کار را انجام دهیم؟ این کار غیرممکن بود. مسکو تسلیحاتی دارد که هیچ کشور دیگری ندارد.

سال گذشته میلادی، پوتین گفته که روسیه به تولید تسلیحات منحصربه فرد پس از تولید موفقیت آمیز تسلیحات فراصوت ادامه می‌دهد.

پوتین تاکید کرد که هدف از فناوری پیشرفته تضمین امنیت روسیه در مواجهه با تهدیدهای فزاینده است.

این تحولات پس از آن شکل گرفته که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز دو روز پیش اعلام کرد که ارتش این کشور در حال کار بر روی یک "موشک فوق شگفت‌انگیز" است که ۱۷ بار سریعتر از تمامی موشک‌های کنونی است.

در دسامبر ۲۰۱۹، پوتین تاکید کرد که روسیه در تسلیحات فراصوت در جهان پیشرو است. یک سال قبلتر، وی یک وسیله نقلیه تقویتی به نام "آوانگارد" را که قابلیت حمل کلاهک انفجاری اتمی و متعارف و همچنین موشک کروز فراصوت هواپرتاب کینژال را دارد، رونمایی کرد.

مسکو در کنار تسلیحات فراصوت در حال ساخت یک سلاح دیگر با فناوری پیشرفته است که شامل موشک بالستیک بین قاره‌ای سنگین سرمت RS-۲۸ می‌شود که می‌تواند ۱۰ تن کلاهک انفجاری حمل کند. بر اساس گزارش‌ها، این سلاح در ۲۰۲۱ عملیاتی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.