قانونگذاران آمریکایی این لایحه را بعد از شروع مجدد مذاکرات بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان که موقتاً به خاطر اختلافی بر سر کمک‌های کشاورزی متوقف شده بود، با آرای دوحزبی با نسبت ۳۵۹ رأی مثبت در برابر ۵۷ رأی منفی، تصویب کردند.

دولت در صورتی که کنگره لایحه بودجه را به موقع تصویب نکند، اول اکتبر (۱۰ مهر) تعطیل می‌شود؛ سناریویی که هر دو حزب قصد دارند تنها چند هفته پیش از روز انتخابات و در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا، از وقوع آن جلوگیری کنند.

لایحه بودجه به عنوان یک چاره موقت، حالا یک درگیری بر سر کمک مالی به دولت در جلسه ناتمام بعد از انتخابات نوامبر به وجود خواهد آورد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان در ابتدا روز دوشنبه اقدام موقت خود را ارائه کردند که شامل حکم مورد نظر دولت ترامپ به منظور اطمینان از ادامه جریان پرداختی‌های کمکی به کشاورزان از طریق شرکت اعتباری کالا که محدودیت وام آن ۳۰ میلیارد دلار است، نمی‌شد.

دموکرات‌ها قصد داشتند سه‌شنبه بعد از ظهر بر سر لایحه خود رأی‌گیری کنند و یک سناریوی پینگ‌پنگ بین دو گروه دموکرات و جمهوری‌خواه، در زمان باقی‌مانده تا پیش از منقضی شدن بودجه فعلی، برپا کنند.  

اما مذاکرات بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان روز سه‌شنبه به منظور حل اختلافات بر سر کمک‌های کشاورزی و برنامه در حال انقضا که اوایل امسال توسط اقدام کمک مالی کرونا تهیه شده بود، از سر گرفته شد تا اطمینان حاصل شود کودکانی که به طور معمول وعده‌های رایگان یا با هزینه کم در مدارس دریافت می‌کنند، هنوز با وجود تعطیلی آموزش حضوری به خاطر کرونا، به این وعده دسترسی دارند.

توافق‌نامه‌ای که بین دو حزب به امضا رسیده، هشت میلیارد دلار به برنامه‌های کمکی تغذیه اضافه می‌کند و اجازه می‌دهد کمک‌های کشاورزی پخش شده از طریق شرکت اعتباری کالا، ادامه پیدا کند، اما دموکرات‌ها خواهان اقداماتی نیز برای متوقف کردن پرداختی به تصفیه‌کنندگان سوخت فسیلی و واردکنندگان هستند.

این توافق‌نامه، برنامه‌های در حال انقضا برای تأمین غذای کودکان کم‌درآمد را بسط می‌دهد که شامل مراکز مراقبتی کودکان تأثیر دیده از تعطیلی‌های مربوط به همه‌گیری باشد و به ایالات نیز در الزامات کوپن غذا به مدت یک سال دیگر، انعطاف‌پذیری اعطا می‌کند.

سنا احتمالاً همین هفته این طرح را تصویب می‌کند.

جمهوری‌خواهان سنا امیدوار هستند از تعطیلی بالقوه و آسیب‌رسان دولت جلوگیری کنند و مشتاق این هستند که به جای این موضوع، بر پر کردن جای خالی قاضی دیوان عالی، به دنبال فوت "روث بیدر گینزبرگ" متمرکز شوند.

رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در جریان یک گردهمایی در ویسکانسین، اعلام کرد دولتش مبلغ اضافی ۱۳ میلیارد دلار برای کمک به کشاورزانی که از همه‌گیری کرونا آسیب مالی دیده‌اند، در نظر می‌گیرد. دولت ترامپ پیش‌تر میلیاردها دلار برای کمک به کشاورزان اختصاص داده تا تأثیر جنگ‌های تجاری رئیس جمهوری با چین را تعدیل کند.

در همین حال دموکرات‌ها با شمولیت کمک مالی شرکت اعتباری کالا در لایحه بودجه موقت، مخالفت و استدلال کردند که این مبلغ به عنوان "اموال سیاه سیاسی" و برای کمک به ترامپ برای کاهش اثرات سیاست‌های تجاری خود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما رهبران دموکراتیک مجلس نمایندگان همچنین با عقب‌گرد برخی از اعضای کمیسیون خود درباره حذف کمک‌های کشاورزی از لایحه موقت ابتدایی مواجه شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.