پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 مهر 99 / مچ اندازی دلار

دیروز دلار یک‌بار از نقطه‌ای که در بازار به مقاومت حساس معروف است عبور کرد اما سریعاً به زیر این سطح بازگشت، سطح ۲۷ هزار ۵۰۰ تومان از نظر معامله گران سقف مهمی به حساب می آید.

 بازگشت به این سطح نشان داد معامله گران هنوز اطمینان ندارند بتوانند در بالای این مرز بدون زیان دادوستد کنند. بازار ساز هم تا جایی که توانست در رالی با بازار سبقت گرفت و از سیاست سقف گذاری پیروی کرد. به نظر می‌رسد این سیاست باهدف علامت به معامله گران برای نوسان زیر سطوح موردنظر بازار ساز است.

درواقع بانک مرکزی به دنبال آن است که با انتخاب برخی نقاط قیمت اجازه ندهد نوسان در بازار تحت تأثیر هیجان‌های آنی بالا رود.اما بازار در روز جاری چه روندی در پیش خواهد داشت؟

پیش‌بینی قیمت دلار از رفتار بازار ساز

دیروز دلار برای شکست سطح ۲۷۵۰۰ تومانی تلاش کرد، ولی موفق نشد. عبور از این سطح، چراغ سبزی برای افزایش قیمت اسکناس آمریکایی است و خریدهای فنی بالای ۲۷۵۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

هرچقدر دلار زیر محدوده یادشده باقی بماند، روند آن فرسایشی تر می‌شود و عرضه یک‌باره بازار ساز می‌تواند قیمت این ارز را به سطوح پایین‌تر ببرد.

پیش‌بینی قیمت دلار از کانال دوبی و هرات

مرزشکنی درهم و دلار هرات از دیگر عوامل تحریک‌کننده بازار داخلی امروز بودند. بازگشت دلار هرات به زیر مرز ۲۷ هزارتومانی می‌تواند فروش‌ها ارز در تهران را بیشتر کند.

به نظر می‌رسد بازار ساز به دنبال آن است که قیمت را در کانال ۲۷ هزارتومانی تثبیت کند و در صورت این تثبیت، عرضه ارز از سطوح بالا را کلید بزند.

دلار

پیش‌بینی قیمت دلار از نگاه فنی

معامله گران فنی نقطه 27 هزار 500 را نقطه مقاومت حساس نامیده‌اند و تصور می‌کنند تثبیت دلار در بالای این نقطه می‌تواند به معنای تغییر فضا در بازار ارز باشد. برخی از تحلیل گران فنی شکستن این نقطه را نیازمند حضور دلار هرات در کانال 27 عنوان می‌کردند. از طرف دیگر اعتقاد داشتند حد ضرر در بازار 26 هزار 850 تومان است به این معنا که اگر قیمت در بازار فردا به این سطح برسد معامله گران با فروش ارز خود موقتاً از بازار خارج شوند.

مچ اندازی بازار ساز با بازار

امروز جدال بازار ساز و بازار وارد فاز جدیدی می‌شود درصورتی‌که بازار ساز بتواند قیمت دلار را از طریق عرضه و سیگنال‌های قیمتی در نیمه نخست کانال 27 هزار 500 تومان مدیریت کند بازار وارد فاز اصلاح می‌شود اما اتفاقی غیرازاین می‌تواند تفکر احتیاطی در بازار را تا حدودی تعدیل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.