وی در این پیام توئیتری با اشاره به سخنان روحانی درباره حمایت ایران از صلح و مبارزه با تروریسم، حمایت ایران از گروه های مقاومت در منطقه را حمایت از تروریسم توصیف کرد.

اورتاگوس در ادامه این پیام به بخشی از سخنان رئیس جمهور ایران اشاره کرد که طی آن گفته بود دوران سیطره و هژمونی به پایان رسیده است و گفت «اگر این دوران به پایان رسیده چرا ایران نیروها و گروه هایش را از عراق خارج نمیکند و تلاش برای سیطره بر لبنان از طریق حزب الله را متوقف نمیکند.»

حضور مستشاری ایران در عراق با درخواست دولت این کشور برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بوده است.

به اذعان مقامات عراقی، ایران اولین کشوری بود که به درخواست مقامات این کشور برای مبارزه با داعش پاسخ داده و زمانی که گروه تروریستی داعش بخش های بزرگی از عراق را به تصرف خود در آورده بوده به کمک عراق شتافت.

از سوی دیگر ادعای آمریکا درباره تلاش ایران برای سیطره بر لبنان از طریق حزب الله در حالی مطرح می شود که حزب الله یکی از احزاب سیاسی اصلی لبنان بوده و همپیمانان مقاومت بخش عمده ای از کرسی های پارلمان لبنان را در اختیار دارد.

اورتاگوس در بخش دیگری از پیام توئیتری خود مدعی شد که تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت از ترویسم و برنامه هسته ای تهران و نه کمک ها و تجارت بشردوستانه را هدف قرار داده است.

این ادعا نیز در حالی مطرح می شود که بسیاری از شرکت های دارویی و پزشکی به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا از تجارت با ایران خودداری میکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.