ویروس کرونا یکی از پیچیده‌ترین ویروس‌های قرن اخیر است و هر روز در افراد بیمار با علامت جدید نمایان می‌شود. این ویروس تاکنون باعث بروز بیش از صد علائم در بیماران شده است و ذهن بسیاری از افراد را آشفته کرده که آیا به کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر.

تیم اسپکتور، رئیس دانشگاه کینگ لندن در مورد علامتی که نشان دهنده سرماخوردگی و آنفلوآنزاست و ربطی به کرونا ندارد توضیح داد.

او گفت: آبریزش بینی یکی از علامت‌های بیماری سرماخوردگی در کودکان است و نمی‌تواند از عوارض ابتلا به ویروس کرونا باشد. 

 رئیس دانشگاه کینگ لندن گفت: بسیاری از خانواده‌ها با بازگشایی مدارس در فصل پاییز نگران سلامتی فرزندان خود هستند و معمولا افراد زیادی در این فصل با آبریزش بینی مواجه می‌شوند، اما من این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که آبریزش بینی از علائم سرماخوردگی است و ربطی به کووید ۱۹ ندارد.

اسپکتور که روی علائم کرونا تحقیق کرده است، اعلام کرد: به ترتیب سه علامت خستگی شدید، سردرد و تب از شایع‌ترین علامت کرونا در کودکان است.

در بزرگسالان نیز بیشترین علائم گزارش شده به ترتیب خستگی شدید، سردرد و از دست دادن حس بویایی است و در هیچ گروه از بزرگسالان و کودکان آبریزش بینی گزارش نشده است.

این محقق انگلیسی گفت: علائم ویروس کرونا در گروه‌های مختلف متفاوت است و این به دلیل جهش این ویروس است که بسیار پیچیده شده است.

ویروس کرونا تا کنون حدود ۳۱ میلیون نفر در سراسر جهان را آلوده کرده و باعث جان باختن بیش از ۹۶۵ هزار تن شده است. تاکنون تلاش‌های زیادی برای جلوگیری و درمان بیماری کرونا صورت گرفته که هیچ کدام به صورت رسمی تایید نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.