سرگئی ریابکوف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: رویکرد روسیه برای همکاری با ایران به رغم تلاش های امریکا برای تاثیرگذاری بر آن، حفظ شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد صدور دستوری را دارد که امکان می دهد علیه کشورهایی که با نقض تحریم ها، به ایران تسلیحات صادر می کنند، تحریم هایی را وضع کند.

ریابکوف گفت: ما در این اقدام هیچ چیزی که بتواند بر رویکرد روسیه تاثیر بگذارد، نمی بینیم. همکاری ما با ایران در عرصه های مختلف است.

وی افزود: در عرصه همکاریهای فنی-نظامی، همکاریها بین ایران و روسیه باتوجه به نیازهای طرفین و آمادگی متقابل به چنین همکاری در فضای آرام و با رعایت تعهدات ما اما بدون وابستگی به تاثیرگذاری آمریکا جریان خواهد یافت.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما از تحریم های آمریکایی نمی ترسیم و به آن عادت کرده ایم و این تحریم ها هیچ تغییری در رویکردهای ما بوجود نمی آورد.

ریابکوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان حاضر با خرسندی شاهد هستیم که تلاش های آمریکا برای بکار انداختن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم های علیه ایران بطور کامل شکست خورده است.

وی افزود: ما از موضع منسجم اعضای شورای امنیت که با موضع ما کاملا مطابقت داشت و بر اساس آن نامه آمریکا به رئیس شورای امنیت دلیل برای احیای تحریم های ضدایرانی نمی شود استقبال می کنیم.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است. وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم‌ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و بجز آمریکا، تنها کشور دومنیکن به آن رای مثبت داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای با بیان اینکه "آمریکا با ارائه اطلاعات نادرست در مورد بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به گمراه کردن جامعه جهانی ادامه می‌دهد" اعلام کرد ادعای آمریکا در مورد بازگرداندن تحریم‌ها واقعیت ندارد و جهان برای نگاه به برجام عینک آمریکایی نمی زند.

در این بیانیه گفته شد: بدیهی است که مقام های آمریکایی می دانند که ادعای آنها در این مورد واقعیت ندارد به همین خاطر همه کسانی را که با دیدگاه آن موافق نیست تهدید به وضع تحریم و مجازات های دیگر می کند. بنظر می رسد دستگاه سیاست خارجی آمریکا استدلال های دیگر ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.