اهمیت رای جمعیت لاتین تبار به ویژه در ایالت فلوریدا در حمایت از نامزدی که سرانجام به کاخ سفید راه می یابد باعث شد بایدن به تازگی از شهر «کیسیمی/ Kissimmee» در مرکز ایالت فلوریدا دیدار کند که ۶۰ درصد جمعیت آن را لاتین تبارها تشکیل می دهند.

ناظران سیاسی در آمریکا انتظار دارند بایدن بتواند آرا لاتین تبارهای غیر کوبایی در جنوب فلوریدا کسب کند هر چند که  فرماندار لاتین تبار فلوریدا که خود والدین مهاجر کوبایی است، وی را به همدستی با آنچه که «سیاست های دیکتاتور سوسیالیست» در کوبا و ونزوئلا توصیف کرده، متهم کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تعیین پنجاهمین رئیس جمهوری این کشور و معاونش سوم نوامبر (۱۳ آبان) در حالی برگزار خواهد شد که به رغم این که رای دهندگانی آمریکایی در مجموع نمره بهتری به عملکرد اقتصادی ترامپ می دهند، بایدن با اختلاف ۲۵ درصدی در زمینه مسائل اقتصادی از ترامپ جلوتر است.

در هفته های گذشته، نظرسنجی دو موسسه «نالیو» و «لاتینو دیسیجنز» نشان داد، ۶۵ درصد رای دهندگان لاتین تبار آمریکا به بایدن و تنها ۲۴ درصد به ترامپ رای خواهند داد.

بر اساس این نظرسنجی، مهم ترین دغدغه لاتین تبارهای آمریکا برای رای دادن به نامزد ریاست جمهوری انتخابات ۱۳ آبان، مدیریت و مهار شیوع کرونا در کشور، تبعات اقتصادی ناشی از آن و مساله نژادپرستی است. بیشتر لاتین تبارها معتقدند ترامپ عملکرد ضعیفی در این زمینه ها داشته است.

تا همین چند وقت پیش چند نظرسنجی در ایالت فلوریدا که از ایالت های تاثیرگذار در نتیجه انتخابات است، نشان می داد که بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، با ترامپ دوشادوش حرکت می کند، اما از نظر میزان محبوبیت در میان لاتین تباران، از رقیب جمهوری خواه، عقب افتاده است.

نظرسنجی تازه ان بی سی/ماریست حرکت دوشادوش این دو نامزد انتخابات در فلوریدا را نشان داد که ۲۹ رای الکترال آن برای پیروزی هر یک از نامزدها ضروری است. این نتایج حاکی از آن بود که  میزان حمایت از این دو نامزد  انتخابات در میان همه رای دهندگان احتمالی از هر نژاد و طبقه، ۴۸ درصد است. بر اساس این نظرسنجی، از نظر محبوبیت نامزدها نزد لاتین تبارها، بایدن با کسب ۴۶ درصد از ترامپ با ۵۰ درصد آرا در جلب حمایت این طیف جامعه عقب مانده است.

نتایج نظرسنجی دانشگاه کوئینپیاک نیز  گویای آن بود که میزان حمایت رای دهندگان احتمالی لاتین تبار از ترامپ  و بایدن به ترتیب ۴۵ و ۴۳ درصد است. همچنین نظرسنجی بندیکسن و آماندی در فاصله زمانی اول تا چهارم سپتامبر (۱۱ – ۱۴ شهریور) در میامی نشان داد که ترامپ با ۴۷ درصد آرا در میان رای دهندگان احتمالی لاتین تبار از بایدن با ۴۶ درصد حمایت، جلو زده است.

مرکز تحقیقات پیو نیز اعلام کرده است که جمعیت بزرگ لاتین تبار ایالات متحده با ۱۳.۳ درصد رای دهندگان واجد شرایط، پرشمارترین گروه اقلیت را در انتخابات ۲۰۲۰ پس از سیاهپوستان تشکیل می دهند. از مدتها قبل لاتین تبارها در آمریکا «غول خفته درانتخابات» توصیف شده اند که از لحاظ سنتی این جمعیت به دموکرات ها گرایش دارد.

تازه ترین نظرسنجی از اختلاف ۳۶ درصد نامزدهای انتخابات آمریکا نزد لاتین تبارها حکایت دارد.

این نتیاج که محصول مشترک ان بی سی نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال و تِله موندو شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان آمریکا از جامعه لاتین تبارها در آمریکا است، نشان می دهد که ۶۲ درصد آمریکایی قضد دارند درانتخابات پاییز امسال به بایدن رای بدهند و تنها ۲۶ درصد از آنها از ترامپ حمایت می کنند.

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۶ درصد از آرای لاتین تبارها را از آنِ خود کرد در حالی این رقم نسبت به میزان حمایت «باراک اوباما» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی کاهش نشان می داد. اوباما در انتخابات این سال برای راهیابی دوباره به کاخ سفید توانسته بود ۷۱ درصد آرای لاتین تبارها را کسب کند.

ترامپ از حمایت بیشتر افراد مسن در بین  جمعیت لاتین تبارها برخوردار است اما با این حال بایدن در میان این طیف از جامعه عقب است.

نظرسنجی تارنمای هیل و موسسه هریس ایکس که به دنبال گردهمایی جمهوریخواهان انجام شد نشان داد که ترامپ توانسته حمایت بیشتری را از سوی لاتین تبارها و رای دهندگان سیاه پوست کسب کند.

نظرسنجی ان بی سی، وال استریت ژورنال و تله موندو از بین ۳۰۰ نفر از رای دهندگان واجد شرایط لاتین تبار و در بازه زمانی بین ۱۳ تا ۱۶ سپتامبر (۲۳ تا ۲۶ شهریور) و با ضریب خاطی ۵.۶۶ درصد انجام شده است.

الکساندریا اوکاسیو کورتز نماینده دموکرات لاتین تبار در کنگره چندی پیش ضمن تاکید بر اهمیت نقش رای جامعه هیسپانیگ آمریکا اظهار داشت: جمعیت زیاد لاتین ‌تبارها در برخی ایالت‌ها همچون کلرادو، آریزونا یا فلوریدا برای پیروزی در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

۶۵ میلیون نفر از جمعیت آمریکا را لاتین تبارها تشکیل می دهند و یک سوم آنها زیر ۱۸ سال سن دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.