«محمد البلداوی» نماینده فراکسیون «صادقون» عراق نسبت به توطئه امارات عربی متحده و عربستان سعودی علیه بغداد هشدار داد.

البلداوی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «اطلاعات نشان می‌دهد پول و حواله‌های مالی زیادی با هدف تأمین مالی اشخاصی وارد عراق شده است که امنیت را بر هم می‌زنند».

وی خبر داد، که این افراد تحت تأمین مالی، قصد دارند وارد حرکتهای مردمی استان «ذی قار» عراق شوند تا بتوانند از آن بهره‌برداری کنند. امارات و سعودی این مبالغ مالی را ارسال کرده‌اند.

این نماینده عراقی ادامه داد، هدف از طرح سعودی و امارات، ایجاد شکاف امنیتی در زندان «الحوت» است تا بتوانند عناصر داعش را آزاد کنند.

البلداوی از دولت و سرویسهای امنیتی خواست که تلاشهای اطلاعاتی خود را در ذی قار افزایش دهند و بدین ترتیب این طرح را که امنیت و ثبات عراق را هدف قرار گرفته است، ناکام بگذارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، حمایت رسانه‌ای این طرح سعودی-اماراتی توسط شبکه های العربیه، الحدث و سایر شبکه‌های عربی صورت می‌گیرد.

در همین ارتباط، «عبدالامیر تعیبان» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی را عامل حمایت و تحریک برخی فعالان در شهر «الناصریه» برای ایجاد هرج و مرج در این شهر به منظور اجرای توطئه‌ای جدی در این شهر دانست.

این نماینده عراقی پیش‌تر نیز درباره طرح سعودی-اماراتی برای نابودی این استان از طریق اعتراضات خیابانی و اجرای طرحی فراری دادن تروریست‌ها از زندان الحوت از طریق ایجاد هرج و مرج در الناصریه خبر داده بود.

در زندانهای عراق بیش از ۱۸ هزار تروریست، زندانی هستند که گهگاهی، طرفهای حامی آنها، به بهانه‌های واهی از دولت مرکزی عراق، خواستار آزادی آنها می‌شوند. آخرین آنها نیز درخواست برای آزادی این تروریست‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا بود که محقق نشد.

مسئله فراری دادن عناصر تروریستی به ویژه عناصر داعش از زندان الحوت تازگی ندارد؛ چرا که پیش از این نیز، حامیان تروریستها در عراق، قصد داشتند این کار را انجام دهند ولی تاکنون ناکام مانده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.