در این رزمایش که در راستای سند «اقدامات در راستای تحکیم اعتماد و امنیت» وین مربوط به سال ۲۰۱۱ برگزار می شود، از جدیدترین  تجهیزات و دستاوردهای دفاعی و رزمی، سیستم های ضد موشکی، موشکی، هواپیماهای جنگنده، هلی کوپتر و سایر تسلیحات به روز استفاده می شود.

شبکه تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه نیز امروز در گزراشی اعلام کرد: در این رزمایش، مسائل مربوط به بکارگیری نیروی نظامی ائتلاف کشورها برای تامین امنیت نظامی در جنوب غربی روسیه تمرین می شود. 

 رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ در دو مرحله تا روز ۲۶ سپتامبر (روز شنبه هفته آینده) برگزار می شود که در مرحله اول ارگان های فرماندهی نظامی به طراحی اقدامات نظامی باتوجه به شرایط نظامی و سیاسی خواهند پرداخت و در مرحله دوم هم شرکت واحدهای نظامی در اقدامات جنگی تمرین خواهد شد.

این رزمایش برای تحکیم اعتماد و همکاری بین کشورهای واقع در جنوب روسیه و تامین امنیت و ثبات با شرکت کشورهای منطقه برگزار می شود. 

 در این رزمایش ۱۰ لشکر و واحدهای نظامی نیروی زمینی و پدافند هوایی و واحدهای دریایی ناوگان روسیه در دریای خزر و دریای سیاه و نیز واحدهای گارد ملی روسیه و وزارت موقعیت های اضطراری این کشور شرکت دارند.

  این رزمایش در میدان های نظامی حوزه نظامی جنوب روسیه شامل «پرودبوی»، آشولوک» و «کاپوستین یار» و پایگاه های هوایی «آرزگیرسکی» و «کوپانسکی» برگزار می شود. 

به گزارش وزارت دفاع روسیه، در دریای خزر و دریای سیاه تمرین های نظامی دریایی برگزار می شود و ناوهایی از ایران نیز در دریای خزر با روسیه همکاری خواهند کرد. 

در رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ بیش از ۲۵۰ دستگاه تانک، حدود ۴۵۰ نفربر زرهی و بیش از ۲۰۰ عراده توپ و سیستم های موشکی و آتشباری بکار گرفته می شوند. 

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، در رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ ، مجموعه های پدافند موشکی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ بکار گرفته می شوند و بیش از ۵۰ هواپیما در آن شرکت دارند که ازجمله نیروهای نظامی را در مناطق رزمایش پیاده کرده اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.