برادلی در این مطلب که روز یکشنبه منتشر شد آورده است آمریکا می خواهد با احیای تحریم هایی که اکنون موضوعیت ندارند و مطرح نیستند، ایران را وادار به اقدام کند تا بتواند افکار عمومی در آن کشور را قانع کند که حق داشته است دست به چنین کاری علیه ایران بزند.

او تصریح کرد که مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا که از مدت ها قبل روی بازگرداندن تحریم ها علیه ایران متمرکز شده است، تصور می کند که با این هدف دستاوردهای فراوان انتخاباتی برای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا فراهم می کند در صورتی که چنین تحرکاتی ریسک بالایی دارد و لازم است که از چنین اقداماتی علیه ایران برای رسیدن به پیروزی انتخاباتی در آمریکا پرهیز شود.

برادلی بر این باور است که آمریکا همانطوری که در برابر تجارت و تعاملات ایران و ونزوئلا سنگ انداری کرده است، می خواهد بدون داشتن مجوز و به رغم مخالفت های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم ها را علیه ایران بازگرداند با این بهانه که ایران وادار به تلافی جویی کند و سپس حق مشروع دفاعی برای خود قایل شود.

تلویزیون چین با اشاره به مطلب این تحلیلگر آورده است که اتهام زنی های اخیر آمریکا به ایران مبنی بر تلاش برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی هم ادامه همین بازی است که افرادی مانند پمپئو دنبال می کنند و بی آنکه دلیل و مدرک موجهی نشان دهند، می خواهند فقط زمینه را برای رویارویی آماده کنند.

وی خاطر نشان کرد که پرونده آمریکا مملو از تحریم های یکجانبه و اقدام و فشار علیه ایران است و این کشور بارها دست به اقداماتی علیه ایران و ونزوئلا و روابط تجاری دو کشور زده است که در واقع باید آن را مصداق جرم آشکار دانست.

برادلی در این مقاله وزیر خارجه آمریکا را سردمدار فشارهای اقتصادی و تحریم ها علیه ایران معرفی می کند و می افزاید که برای او اصلا فرقی نمی کند که حتی چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر پیروز می شود. او اندیشه ای جز افزودن بر فشارهای حداکثری و تحریم ها علیه ایران ندارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.