از پس چند هفته عقب نشینی شاخص، در هفته ای که گذشت بورس اوراق بهادار دوباره روی رشد را دید اما هفته مهمی پیش روست . شمارش معکوس برای رونمایی از  پیروزی مل ایران در روز شنبه و یکشنبه آغاز شده است از سوی دیگر تهدیدهای آمریکا در خصوص فعال شدن مکانیسم ماشه نیز پیش بینی بازار را با دشواری هایی روبرو کرده است.

علی حیدری، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص پیش بینی وضعیت بازار گفت: من در شرایط فعلی به ادامه روند رشد در روز شنبه و یکشنبه امیدوارم و فکر می کنم این روند تداوم خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که دلیل رشد شاخص و تغییر مسیر بازار سرمایه در هفته اخیر چه بود؟ گفت: از نظر من این اتفاق محصول دور هم جمع شدن سیاسیون نیست. دلیل رشد شاخص، مدیریت صحیح بانک مرکزی در مسئله دلار و تلاش بانک مرکزی برای تک نرخی شدن قیمت ارز است. وی گفت: این اقدامات در نهایت نظم را در بازار ارز به همراه دارد و احتمال عرضه ارز در هفته پیش رو را افزایش می‌دهد و در نهایت سرمایه ها تحت تاثیر این اتفاقات مجددا به بازار سهام بازخواهند گشت.

وی در جواب این سئوال که هفته آینده را چطور پیش بینی می‌کنید؟گفت:به تعادل شنبه و یکشنبه و بازی کردن شاخص بین کانال ۱ میلیون و ۷۰۰ تا ۱ میلیون و ۸۰۰ امیدوارم. عمده تعادل هم در صنایع صادرات محور و پتروشیمی رخ خواهد داد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: صعود در روز شنبه و یکشنبه آرام است اما در روزهای بعد آن اگر خبرهای هیجانی از مجلس به گوش نرسد می‌توان به کل هفته آینده امیدوار بود. حیدری گفت: بازار دلار به آرامشی نسبی رسیده است و بازار سکه و طلا نیز به نظر من هفته بعد ریزشی مقطعی را خواهد داشت. پس نگاه‌ها هفته بعد به بازار سهام دوخته می‌شود.

او با اشاره به سخنان برخی کارشناسان مبنی بر اینکه دوره ریزش و اصلاح تمام شده است، گفت: دوره کنونی ، دوره خوشبینی است. در این دوره ها غالبا نه صعود داریم و نه ریزش. این وضعیت تا زمانی که یک بازخورد سیاسی یا اقتصادی داشته باشیم ادامه خواهد داشت.

این تحلیلگر بازار سرمایه پیش بینی کرد در صورتی که فضای تنش سیاسی نداشته باشیم احتمال برگشت به کانال ۲ میلیون واحدی شاخص حداکثر تا اواسط مهر ماه وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.