حامد حدادی بازیکن تیم ملی بسکتبال درباره وضعیت آمادگی‌اش، اظهار داشت: از زمانی که بحث کرونا شروع شده، من برای چند روز به ایران آمدم اما با پایان کرونا حدود ۴۰ روزی بسکتبال انجام شد.

وی درباره اینکه قبل از جهانی شدن ویروس کرونا، شرایط در چین چطور بود، گفت: بازی‌ها عادی و با تماشاگر برگزار می‌شد. گفته بودند در ووهان ویروس آمده و آدم می‌کشد. اوایل کسی جدی نمی‌گرفت زمانی که به ایران می‌آمدم دیدم چقدر خطرناک است. من حدود یک ماهی است که از چین برگشته‌ام و آنجا واقعا کرونا تمام شده است. یک ماه پیش در یکی از استان‌ها ۱۰ نفر کرونا داشتند که خیلی سریع شهر قرنطینه شدند.

حدادی ادامه داد: در چین لیگ‌های دیگری بود که برگزار نشد. چین در این یک ماه اخیر قرار بود مسابقاتش را بدون حضور بازیکنان خارجی برگزار کند به دلیل اسپانسرها موفق نشدند لیگ را متوقف و یا مسابقات را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند. ۵۰۰ یا ۶۰۰ میلیون دلار اسپانسرها برای بسکتبال هزینه می‌کنند.

بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در لیگ داخلی بازی کنید، عنوان کرد: هنوز مشخص نیست. قوانینی هست که اگر بخواهیم به ایران برگردیم ما بازیکن خارجی محسوب می‌شویم. بحثی هم مطرح بود اگر قرار باشد اینجا بازی کنم چه بازیکنی محسوب می‌شوم؟ در این سالها به عنوان بازیکن خارجی بازی می‌کردم.

وی درباره پیشنهاداتی که دارد، گفت: تیم‌هایی مثل تیمی که سال گذشته بودم و همین طور سیچوان پیشنهاداتی داده‌اند. فکر می‌کنم پیشنهاد سیچوان بهتر باشد اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ام.

حدادی  در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم ملی را چطور می‌بینی، یادآور شد: شرایط عادی نیست که البته این موضوع برای همه جامعه است. من به صورت شخصی به آزادی می‌روم و تمرین می‌کنم. بچه‌های دیگر هم می‌آیند اما سعی می‌کنیم در زمان‌های مختلف برویم چون فعلا امکان تمرین گروهی نیست. اگر می‌شد تابستان ۲-۳ هفته بچه‌ها را به اردو می‌بردند، همه تست می‌دادند و تمرین می‌کردند اما انجام نشد. امیدوارم این شرایط به پایان برسد و تمرینات را شروع کنیم. بدن‌ها افت کرده و ۸ ماه است که تمرینی نداشته‌ایم.

بازیکن ملی‌پوش بسکتبال کشورمان خاطرنشان کرد: چینی‌ها ۳ ماه داخل حباب بودند و زمانی که ما وارد چین شدیم مدت‌ها در قرنطینه بودیم. بعد از آن به هتلی که در اختیارمان گذاشتند رفتیم. خوابگاه، تمرین و ... همه چیز در درون مجموعه بود. این مجموعه‌ای که در اختیارمان بود همه نوع امکاناتی داشت تا لازم نباشد از حباب بیرون برویم. ۵۰ روز بازی کردیم تا لیگ تمام شد. فکر می‌کنم امسال اینگونه باشد که بچه‌ها یک ماه را درون حباب بگذارند و ۲ هفته بیرون بروند.

حدادی درباره شرایط سنی تیم ملی، عنوان کرد: تعدادی از بازیکنان اصلی در کنار جوانان هستند که کنار هم تمرین می‌کنند براین اساس جوانان هم می‌توانند تجربه کسب کنند. خیلی‌ها هستند که می‌آیند و می‌روند و می‌گویند حامد هست. باید به بازیکنان قدبلند بها داده شود. خیلی‌ها آمدند و رفتند اما از آنها استفاده نشد. بازیکنان خوبی به تیم ملی آمده‌اند و کم کم باید کنار بروم. حقیقت این است هر بازیکنی دورانی دارد، امسال یا سال دیگر معلوم نیست اما دورانی هست که باید به فکر جایگزین بود.

وی درباره بازی در مختارنامه، گفت: فکر می‌کنم ۱۷ سال داشتم که در این سریال بازی کردم. تجربه خوبی بود آنها دنبال یک فرد قدبلند بودند که به من پیشنهاد شد البته نقش من کم بود. آن موقع معروف نبودم و گفتم می‌روم آنجا معروف می‌شوم اما سریال خیلی دیر پخش شد. من گول خوردم به من گفتند در سریال مختار را می‌کشی اما این طور نبود.

این بازیکن بسکتبال درباره سابقه بازی‌اش در NBA گفت: ۵ سال در NBA بازی کرده‌ام. از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در این مسابقات بودم. 

وی درباره اینکه استقلالی است یا پرسپولیس، تصریح کرد: هم رفیق استقلالی و هم پرسپولیس دارم اما خوزستانی‌ها استقلالی هستند. من همه بچه‌ها را دوست دارم و امیدوارم در لیگ قهرمانان موفق شوند. امیدوارم استقلال خیلی زود از بلاتکلیفی دربیاید. فرقی نمی‌کند مربی کجایی باشد و ما حمایت می‌کنیم. تیم ما آخر شود یا اول استقلال را دوست داریم و طرفدار این تیم هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.