«نبی آزادی» رایزن سیاسی نمایندگی دائم ایران در ژنو، در جلسه عمومی کنفرانس خلع سلاح در پاسخ به اظهارات سفیر آمریکا در کنفرانس خلع سلاح مبنی بر تلاش واشنگتن برای ادامه تحریم های تسلیحاتی علیه ایران و ادعای حمایت ایران از تروریسم اعلام کرد نگاهی به اظهارات و اعترافات مقامات رسمی آمریکا روشن می کند که چه کسی حامی تروریسم است. 

نماینده ایران با اشاره به سخنان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور درباره ایجاد القاعده و داعش اعلام کرد که آمریکا حامی اصلی تروریسم دولتی است. 

وی با هشدار نسبت به تهدیدات مکرر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر توسل به زور علیه ایران، چنین اظهارات تحریک آمیزی را نقض اصول بنیادین مندرج در منشور ملل متحد بویژه ماده ۲ در خصوص ممنوعیت تهدید یا استفاده از زور و تهدید جدی صلح و امنیت بین المللی دانست و نسبت به عواقب خطرناک سیاست های غیرمسوولانه و اقدامات غیر قانونی آمریکا هشدار داد. 

ایشان با برشمردن پیامدهای منفی رویکرد یک جانبه گرایانه سیاست خارجی آمریکا بر نهادهای بین المللی از جمله کنفرانس خلع سلاح و تلاش آن کشور برای نابودی نهادهای چندجانبه و بی اعتبار کردن سازمان ملل از جمله تلاش مذبوحانه برای از بین بردن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و فروپاشی برجام اعلام کرد این تلاش ها به دلیل بی اعتبار و غیرقانونی بودن اقدام آمریکا از سوی شورای امنیت با شکست مواجه گردید. 

رایزن سیاسی نمایندگی دائم کشورمان اعلام کرد ایران در دفاع مشروع از ملت، حاکمیت، تمامیت ارضی و تامین منافع ملی ایران در برابر هرگونه تجاوز اعلام کرد لحظه ای درنگ نخواهد کرد. 

« آزادی» همچنین در پاسخ به اظهارات نماینده عربستان بر لزوم همکاری کامل این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی و شفاف سازی در مورد اهداف و ابعاد برنامه هسته ای این کشور تاکید و از مقامات این کشور خواست تا جنگ و خونریزی علیه مردم بی گناه یمن را متوقف کنند.

کنفرانس سه روزه خلع سلاح روز چهارشنبه در ژنو آغاز و فردا جمعه به پایان می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.