به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا  در سخنرانی خود در «ویلمینگتن» در ایالت کارولینای شمالی کشور ایالات متحده، ضمن انتقاد شدید از دونالد ترامپ به دلیل شکست او در مقابله با همه گیری کرونا، وی را فاقد صلاحیت ریاست جمهوری توصیف کرد.

به نوشته این خبرگزاری، بایدن با اشاره به اینکه ترامپ از انجام اقدامات ملی نظیر فاصله گذاری اجتماعی اجتناب کرده است، تصریح کرد: نخستین مسئولیت یک رئیس جمهوری حمایت از مردم آمریکا است و او (ترامپ) این کار را نکرده است. به همین دلیل فاقد صلاحیت است.

بایدن، معاون پیشین رئیس جمهور، همچنین از بی اعتمادی خود نسبت دونالد ترامپ در تولید و توزیع واکسن موثر کرونا پرده برداشت.

وی در این رابطه افزود: من به واکسن ها اعتماد دارم؛ به دانشمندان اعتماد دارم؛ اما به دونالد ترامپ اعتمادی ندارم و در این برهه زمانی، آمریکایی ها نیز نمی توانند به او اعتماد کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از بایدن همچنین تاکید کرد: قطعا نباید سیاست را در روند تولید و توزیع واکسن کرونا دخالت دهیم.

نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که به دلیل اولویت سیاست بر سلامت نزد دونالد ترامپ، مردم آمریکا تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند و معتقدند بعید نیست واکسن ها تحت تاثیر مسائل سیاسی و انتخاباتی، از سلامت کافی برخوردار نباشد.

 تنها حدود یک ماه و نیم تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و دونالد ترامپ که سخت در تکاپو بدنبال موثرترین برگ‌های برنده در رقابت با جو بایدن است، این بار با وعده واکسیناسیون رایگان کرونا در سراسر این کشور، قصد دارد محبوبیت از دست رفته اش را احیا کند؛ واکسنی هنوز عملا وجود خارجی ندارد و مورد تایید واقع نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.