به گزارش ایرنا به نقل از پلیس تهران بزرگ سرهنگ «داود معظمی‌گودرزی» در این باره اظهار داشت: هجدهم تیرماه خانمی ۳۸ ساله ساکن غرب تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که در شبکه‌های اجتماعی با یک گروه و کانال تلگرامی روبه‌رو شده و مدیر کانال که تعداد زیادی دنبال‌کننده در این شبکه‌ها دارد، خود را روانپزشک و مشاور ازدواج معرفی کرده است.

به گفته رییس پلیس فتای تهران این شاکی به جمع دنبال‌کنندگان مدیر گروه پیوسته و بعد از کمی گفت‌وگو و پیام گذاشتن برای مدیر، مبلغی را برای برخورداری از مشاوره ازدواج به حساب وی واریز کرده اما مدیر گروه خدمات مشاوره‌ای ارائه نکرده است.

وی اظهار داشت: پس از آن بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و خیلی زود هویت و مخفگیاه متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های پلیسی نشان از این داشت که متهم با راه‌اندازی ربات، کانال و گروه تلگرامی و یک صفحه اینستاگرامی تعداد زیادی دنبال‌کننده دارد و با فریب دادن کسانی که قصد ازدواج دارند، کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت و در همان بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد. 

وی خطاب به کاربران فضای مجازی بیان کرد: دقت داشته باشید که هویت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی است و باید از واریز هرگونه وجه به حساب افراد یا موسسه‌های ناشناس بدون اطمینان کامل از صحت اطلاعات، مجوزها و هویت آنان خودداری شود.

به گفته وی شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به نشانی www.cyberpolice.ir به اطلاع پلیس دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.