وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی اولیه و شناسایی ادمین یا ادمین‌های کانال با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت که مشخص شد صفحه‌ای با همین نام در شبکه اجتماعی دیگری نیز ایجاد شده و تصاویر افراد را با هدف دوست‌یابی و با عناوین زشت منتشر کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: با اقدامات فنی و کارشناسی صورت گرفته و بهره‌گیری از روش‌های فنی دختر جوانی به‌عنوان ایجادکننده این صفحه شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ دانش پور در این باره توضیح داد: متهم - دختر ۱۳ ساله - در زمان حضور در پلیس فتا معترف شد صفحه را خودش ایجاد کرده و با تصاویری که از پروفایل دوستان و دیگر شهروندان جمع‌آوری کرده با همکاری سه نفر دیگر کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با همین نام ایجاد کرده است.

متهم پرونده، هدف خود را از ایجاد کانال و صفحه مزبور، تسویه‌حساب و لجبازی با دوستان خود اعلام کرد و گفت: با انتشار این تصاویر قصد انتقام‌گیری از آن‌ها را داشتم.

رئیس پلیس فتای استان کردستان به شهروندان توصیه کرد: متهمان این پرونده تصاویر افراد را از روی پروفایل آن‌ها در پیام‌رسان‌ها و صفحات شخصی شان به دست آورده و مورد سوءاستفاده قرار داده بودند بنابراین دقت داشته باشند که بی‌توجهی و سهل‌انگاری زمینه بروز چنین مشکلاتی را فراهم می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.