علی کریمی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام کارهای کارشناسی دریافتند که افرادی با جعل عنوان پلیس سایبری و ایجاد نام‌های جعلی، خود را به عنوان افسر پلیس فتا معرفی کرده و بدین ترتیب با سوء‌استفاده از اعتماد کاربران، نسبت به اخاذی، کلاهبرداری و ایجاد مزاحمت برای آنان اقدام می‌ کنند.

وی ادامه داد: این افراد با ارسال پیامک قربانیان را تحریک به برقراری تماس کرده و سپس با ارسال فرمی مشخصات حساب هویتی و مالی افراد را به دست و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز ار حساب بانکی کاربران می کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه بیان کرد: پلیس فتا، ضمن شناسایی و برخورد شدید با جاعلان عناوین، هرگونه ایجاد دریافت اطلاعات شخصی افراد را با عناوین و هویت رسمی و طبق اطلاعیه‌های قبلی پلیس انجام خواهد داد و به هیچ به صورت پیامکی و تلفنی درخواست اطلاعات حساس را نخواهند کرد.

وی گفت: پلیس فتا کسانی را که در فضای مجازی اقدام به انجام این‌کار می‌کند شناسایی و به اتهام سوء‌استفاده از نام و عنوان پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می‌کند.

کریمی گفت: همچنین برابر ماده ۵۵۵ مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

این مقام انتظامی یادآور شد: شماره‌های ۳۸۳۸۱۰۰۵ و ۳۸۳۵۵۹۵۱ مربوط به پلیس فتا بوده بوده و تمامی تماس‌ها از این خطوط برقرار خواهد شد ضمنا کارشناسان این پلیس به هیچ وجه عنوان فرمی مدارک هویتی برای کاربران ارسال نحواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.