همان طور که قاره آسیا گران ترین شهرهای دنیا را به خود اختصاص داده است که بیشترین تعداد ثروتمندان در آنها زندگی می کنند همزمان ارزان ترین شهرهای دنیا را نیز به خود اختصاص داده است که در این بین بیشترین تعداد این شهرها در کشور هند واقع شده است به گونه ای که سه شهر چنای، بنگلور و دهلی نو به ترتیب در جایگاه های ۸، ۹ و ۱۰ ارزان ترین شهرهای دنیا قرار گرفته اند جالب اینجاست که هیچ یک از شهرهای هند در فهرست گران ترین شهرهای دنیا نیست.

در این بین اما در جایگاه هفتم شهر لوساکا که پایتخت کشور زامبیا است قرار گرفته است؛ کشور زامبیا در مرکز متمایل به جنوب آفریقا واقع شده است و پایتخت آن شهر لوساکا است. جایگاه این شهر از سال گذشته تاکنون ۱۳ پله پایین آمده است و اکنون به رتبه هفتم رسیده است.

ششمین شهر ارزان قیمت دنیا در کشور ونزوئلا واقع شده است؛ پایتخت این کشور که کاراکاس نام دارد از سال گذشته تاکنون با صعود پنج مرحله ای اکنون به جایگاه ششم ارزان ترین شهرهای دنیا دست یافته است.

پنجمین شهر ارزان قیمت دنیا شهر کراچی پاکستان است که این شهر در ناحیه جنوب شرقی پاکستان بر کرانه اقیانوس هند واقع شده و در شمال غربی دلتای سند قرار گرفته‌است. این شهر با جمعیت ۱۵ میلیون نفری از سال گذشته ۲ مرتبه جایگاهش نزول کرده است و اکنون در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

در جایگاه چهارم این فهرست بوئنوس آیرس قرار گرفته است، شهری که پایتخت کشور آرژانتین است و بزرگترین شهر و بندر آرژانتین محسوب می شود. این شهر که در سال گذشته در جایگاه هشتم قرار داشته است امسال تا جایگاه چهارم پایین آمده است.

جایگاه دوم و سوم به ترتیب به شهرهای تاشکند پاکستان و آلماتی قزاقستان اختصاص یافته است جایگاه این دو شهر از سال گذشته تاکنون یک پله پایین آمده است.

سرانجام در حال حاضر شهر دمشق، پایتخت سوریه، در جایگاه ارزان ترین شهر دنیا قرار دارد و رتبه آن از سال گذشته تاکنون یک مرتبه پایین آمده است. این شهر پس از حلب دومین شهر پرجمعیت سوریه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.