مسعود ثقفی در خصوص اینکه برخی مدارس دولتی از خانواده‌ها برای دریافت کتب درسی هزینه پول پیک را به طور جداگانه از هر فرد درخواست کرده اند، پاسخ داد و گفت: هیچ مدرسه‌ای برای تحویل کتب درسی حق گرفتن پول پیک را از اولیای دانش آموزان ندارد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها در صورت مشاهده چنین امری این مساله را به واحد ارزیابی و نظارت بر عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کنند تا به این مساله رسیدگی و پول اخذ شده به خانواده‌ها مسترد شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به سوالی دیگری که آیا مدارس حق دارند، پول پیک گرفته شده را تقسیم‌بندی کرده و هزینه آن را به طور مشترک میان دانش‌آموزان تقسیم کنند، گفت: اصلا مدارس حق گرفتن پول پیک را از خانواده‌های دانش آموزان ندارند.

ثقفی همچنین درباره بازگشایی مدارس تهران با توجه به استمرار شرایط کرونایی پرداخت و تاکید کرد: برای کلاس اولی‌ها خود مدارس این مساله را به طور محدود و در تعداد کم هماهنگ می‌کنند که دانش آموزان بتوانند با فضای مدرسه آشنا شوند.

وی ادامه داد: کلاس اولی‌ها با هماهنگی مدیر مدرسه و به همراه خانواده‌های این دانش‌آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت محدود می‌توانند در مدرسه حضور یابند تا با فضای محیط درسی آشنا شوند.

ثقفی خاطرنشان کرد: اجازه این مساله در هفته اول به مدارس دادیم و پس از اتمام این زمان این دانش‌آموزان هم مانند باقی مقاطع آموزش خود را از طریق غیرحضوری و سامانه شاد ادامه می‌دهند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: درباره کلاس دومی‌ها این پیشنهاد و اختیار را به مدارس دادیم که در صورت تمایل بتوانند به طور محدود در مدرسه حضور یابند تا بتوانند با معلمشان آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: حضور باقی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی با توجه به استمرار کرونا در تهران ممنوع است و این شرایط تا قرمز بودن وضعیت تهران در مقابله با کرونا ادامه دارد.

ثقفی در پایان تاکید کرد: بازگشایی مدارس پایتخت از پانزدهم شهریورماه به علت وضعیت قرمز تهران به لحاظ کرونا، کاملا غیرحضوری خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.