چیرگی بازار سهام، ین و یورو به دلار

دلار در روز دوشنبه در برابر همتایان خود افت کرد و در مقابل ین به پایین ترین حد دو هفته‌ای سقوط کرد، زیرا اخبار مثبت در مورد واکسن کووید ۱۹  موجی از معاملات را دربر داشت و باعث بالا رفتن ارزش بازارهای سهام جهانی شد. سرمایه‌گذاران هم چنین منتظر یک هفته پر از رویداد بودند که مهم‌ترین آن‌ها  جلسه فدرال رزرو و تعیین نرخ بهره کمیته بازار باز است.این جلسه اولین نشست بانک مرکزی آمریکا پس از اعلام تغییر سیاست پولی ۳۰ ساله خود است. 

شاخص دلار حدود ۰.۳ درصد کاهش داشته و امروز چندین بار کانال ۹۲ را محک زد.این شاخص در ساعت ۱۲ شب ایران ۹۳.۰۴ بود. کاهش شاخص دلار روز دوشنبه باعث افزایش قیمت طلا شد،اونس دیروز ۱۵ دلار یا نزدیک به ۰.۸ درصد افزایش قیمت داشت و میان ۱۹۳۹ و۱۹۶۳ دلار  نوسان داشت در نهایت نیز در محدوده ۱۹۵۵ دلار به کار خود پایان داد.برخی کارشناسان می گویند: با وجود این که بازار ارز ایران از عوامل متفاوتی اثر می گذارد اما تغییرات برابری در بازار های منطقه ای با کاهش شاخص جهانی دلار می تواند برای بازار ارز ما علامت کاهشی  باشد.

چیرگی بازار سهام، ین و یورو به دلار

بازار سهام ایالات متحده روز دوشنبه به دلیل پیشرفت در تولید واکسن کووید و انبوهی از معاملات چند میلیارد دلاری، از جمله گزارش پیروزی اوراکل در نبرد برای خرید تیک‌تاک، افزایش یافت. شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد این شرکت آزمایش‌های بالینی مرحله سه خود را در انگلیس از سر می‌گیرد. جلسه این هفته فدرال رزرو اولین جلسه خود از زمانی است که رئیس جروم پاول از تغییر سیاست تحمل بیشتر تورمی رونمایی کرد و در واقع متعهد شد نرخ بهره را برای مدت طولانی پایین نگه دارد.

در معاملات صبح آمریکا، شاخص دلار با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۲.۹۲ رسید، پس از ثبت دو هفته متوالی سود دلار پس از آنکه به پایین ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید، در برابر ین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵.۶۶ ین رسید. یورو نیز در مقایسه با دلار ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱.۱۸۸۷ دلار رسید. ارز واحد اروپا پس از نشست روز پنج شنبه بانک مرکزی این منطقه به بالاترین قیمت دو هفته‌ای خود در مقابل دلار رسیده بود (یعنی ۱.۱۹).

شاخص دلار

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.