نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی آژانس انرژی اتمی در حالی آغاز شد که «رافائل گروسی» مدیرکل این آژانس، با اشاره به سفر ماه گذشته خود به تهران، گفت: گزارش من در باب راستی‌آزمایی و رصد فعالیت‌های ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، شامل همه فعالیت‌های چندماه گذشته در باره اجرای تعهدات هسته ای ایران ذیل توافق جامع (برجام) می‌شود.

وی افزود: آژانس به راستی آزمایی عدم انحراف از مواد هسته ای اعلام شده از سوی ایران ذیل توافق پادمانی ادامه می دهد. ارزیابی در باب عدم وجود مواد هسته ای و فعالیت های اعلام نشده نیز همچنان ادامه دارد.

گروسی ادامه داد: ماه گذشته، گفتگویی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات بلندپایه این کشور با هدف پیشرفت ملموس در پاسخگویی به سوالات مهم آژانس، به ویژه حل مسئله دستیابی به دو مکان در ایران داشتم. به توافقی در باب قطعنامه اجرای پادمانی دست یافتیم و به دنبال آن آژانس ذیل پروتکل تکمیلی، به یکی از سایت ها دسترسی داشت. بازرسین ما نمونه برداری محیطی انجام دادند که تجزیه و تحلیل خواهد شد. دسترسی تکمیلی به مکان دوم این ماه انجام می شود. از توافق آژانس و ایران استقبال می کنم و امید دارم که به تقویت همکاری و اعتماد متقابل منجر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.