حزب الله دراین بیانیه افزوده است: این اقدام ناعادلانه نشان افتخاری برای این دو دوست و همه کسانی است که دولت آمریکا آن‌ها را به مقاومت یا حمایت از مقاومت متهم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا حق ندارد افراد با شرف و مقاوم را تروریست توصیف کند؛ چنین اتهامهایی محکوم و مردود است.

حزب الله با اشاره به موضع جنبش امل و جریان المرده در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا، افزوده که مواضع این دو گروه، این واقعیت را تأیید می‌کند که تحریم‌ها باعث افزایش عزت لبنانی‌ها خواهد شد.

در پایان این بیانیه تصریح شده، ما همبستگی خود را با برادران عزیز «خلیل و فنیانوس» اعلام و در کنار آن‌ها ایستاده‌ایم و از موضع قاطع، راسخ و فداکارانه آنها در دفاع از لبنان ، آزادی و عزت آن استقبال می‌کنیم.

پیش تر «جنبش امل» لبنان نیز طی بیانیه‌ای در واکنش به تحریم یکی از اعضای این جنبش از سوی آمریکا اعلام کرد که این اقدام هدف قرار دادن یک شخص خاص نیست، بلکه هدف قرار دادن لبنان است، آن‌ هم در شرایطی که اغلب جریان‌های سیاسی در حال رسیدن به توافق برای تشکیل دولتی جامع در کشور هستند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، «یوسف فنیانوس» و «علی حسن خلیل» وزیران پیشین حمل و نقل و دارایی لبنان در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.

فنیانوس وزیر حمل و نقل و کار سابق لبنان از «جریان المرده» به رهبری «سلیمان فرنجیه» و از افراد نزدیک به وی و حسن خلیل وزیر دارایی و وکیل لبنانی از اعضای با سابقه جنبش امل هستند.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که از مردم لبنان در درخواست‌های خود برای ایجاد یک دولت شفاف و پاسخگو و عاری از فساد، حمایت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.