آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ سومین آزمون بزرگ کشوری در ایام کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سه روز ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد برگزار شد.

در این دوره آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد آنها در جلسه آزمون حاضر شده‌اند. تعداد مجازین به انتخاب رشته  ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ نفر است.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ و دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

همه متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ می توانند نتایج اولیه آزمون خود را در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  مشاهده کنند.

آن دسته از متقاضیانی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام کنند.

امکان انتخاب رشته ۱۰۰ کدرشته‌محل

داوطلبان پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز ‌شنبه ۱۵ شهریور تا ساعت ۲۴:۰۰ روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری است) نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی (حداکثر ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، بندهای ذیل را مشاهده می کنند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود:

«۱-۳- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ‌التحصیلی) مورد تأیید است.

۲-۳- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.

۳-۳- حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیلی خواهم شد فارغ‌التحصیل نخواهم شد.»

هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ متقاضی‌ حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان‌ کرده، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و ...) که باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می شود.

یادآوری های خیلی مهم در رابطه با معدل

چنانچه متقاضی در ردیف پذیرفته‌شدگان این آزمون قرار بگیرد و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود نشود قبولی وی باطل خواهد شد. لذا چنانچه به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهید لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۰ مهرماه ۹۹ درخواست انصراف از گزینش در رشته های انتخابی را به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی (به روش الکترونیکی که در زیر توضیح داده می شود) به سازمان سنجش ارسال کنید تا از گزینش نهایی حذف شوید.

به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به این سازمان واصل شود ترتیب اثرداده نخواهد شد و تمامی تبعات آن متوجه شخص متقاضی خواهد بود. لازم به تاکید است متقاضیانی که در دوره روزانه در آزمون سال ۱۳۹۹ پذیرفته شوند حق شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.

امکان اعلام علاقمندی به رشته های غیرانتفاعی و پیام نور با پرداخت هزینه

آن دسته از متقاضیانی که در تقاضانامه ثبت‌نامی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور، اعلام علاقمندی نکرده اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه‌ها کسب کرده باشند، در ذیل بند الف (مشخصات ثبت‌نامی) پیغامی را مبنی بر امکان انتخاب این رشته‌ها در کارنامه اعلام نتایج اولیه مشاهده خواهند کرد.

این دسته از متقاضیان در صورتی که علاقمند به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، باید پس از واریز مبلغ ۱۸۶ هزار ریال (۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان) بابت اعلام علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات، از طریق سیستم اینترنتی و توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه‌ها و مؤسسات اقدام کرده و سپس این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

 انتخاب رشته‌ محل های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه

آن دسته از متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

امکان اعتراض به کارنامه ارشد تا ۱۸ شهریور

پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه آزمون، آن دسته از متقاضیانی که در خصوص مندرجات کارنامه (به غیر از معدل کاردانی و کارشناسی، نام رشته تحصیلی و یا نام محل اخذ مدرک کارشناسی) خود سوالی دارند، ضمن توجه به توضیحات مربوط به کارنامه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و در سایت این سازمان درج شده است، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۸ شهریور ۹۹ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

از متقاضیان تقاضا می‌شود از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند. به تمامی مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۱۸ شهریور ۹۹ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.