رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: دولت ترامپ برای تقویت صلح و امنیت در بیش از یک منطقه در جهان تلاش می‌کند. ترامپ به عنوان "سازنده صلح" نقش بزرگی را ایفا می‌کند.

بعد از اعلام تصمیم صربستان برای انتقال سفارتش در تل‌آویو به قدس اشغالی و نیز تصمیم کوزوو برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اوبراین گفت: عادی‌سازی روابط میان صربستان و اسرائیل مسئله بسیار مهم و خوبی است. بعد از چندین دهه نزاع میان صربستان و کوزوو امروز رکود شکسته شد و وارد مرحله جدیدی شدیم.

وی درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت: "عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهایی که بیشتر جمعیت آن مسلمان هستند دستاورد واقعی برای دولت ترامپ است."

اوبراین در بخش دیگری از سخنان خود چین را مسئول خسارت‌هایی دانست که به دلیل کرونا به آمریکا وارد شده است.

وی گفت: ترامپ در ایجاد ائتلاف‌ها علیه چین موفق خواهد بود. در نهایت هم‌پیمانان ما سیاستی مشابه سیاست ما در قبال چین اتخاذ خواهند کرد.

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا باری دیگر با مطرح کردن ادعاهای  انتخاباتی علیه ایران و چند کشور دیگر گفت که ایران،  روسیه و چین به دنبال کارشکنی در انتخابات آمریکا هستند و برخی از آن ها ترجیح می دهند جو بایدن نامزد انتخابات دموکرات در انتخابات پیروز شود. 

اوبراین در ادامه گفت: ما اقداماتی بی سابقه را انجام داده ایم. رئیس جمهوز اقداماتی بی سابقه در تامین تقویت زیرساخت های انتخاباتی مان انجام داده است؛ چه سایبری باشد چه به شکل دیگر. 

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: ما به وضوح  به ایرانی ها،  چینی ها، روس ها و دیگر افرادی که افشا نشده‌اند به وضوح نشان داده ایم هر کسی که بخواهد در انتخابات آمریکا مداخله کند یا تلاشی در این راستا انجام دهد با عواقبی شگفت آور مواجه خواهد شد. 

بر اساس این گزارش،  ادعای اوبراین با وجود این مطرح می شود که وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این ادعای سرویس های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای مداخله در انتخابات آمریکا را با گفتن اینکه مداخله در انتخابات و امور داخلی کشوری دیگر برای ایران مزیتی ندارد،  رد کرده بود. 

از سوی دیگر کوشنر گفت: تصمیم عربستان درباره باز کردن حریم هوایی‌اش به روی پروازهای اسرائیل به امارات گامی برای ارتباط میان مردم است. می‌توانیم در بسیاری از امور مربوط به انرژی و توافق‌هایی که در خدمت مردم منطقه است، تلاش کنیم.

کوشنر ابراز امیدواری کرد که" کشورهایی که بیشتر جمعیت آن مسلمان هستند مایل به عادی‌سازی روابط با اسرائیل باشند. "

وی گفت: کشورهایی هستند که توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل را فرصتی برای اتخاذ اقدامات مشابه می‌دانند و دوست دارند از فرصت‌های داده شده به امارات در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری، تکنولوژی و همکاری امنیتی استفاده کنند.

کوشنر گفت: توافق‌های صلح ربطی به انتخابات ندارد. سیاست خارجه به منزله بازی شطرنجی است که رئیس‌جمهور در آن ماهر بود. کشورهایی هستند که تلاش برای نزدیک شدن به اسرائیل را ضروری می‌دانند.

کوشنر همچنین تاکید کرد: توافق صلح میان امارات و اسرائیل دستاورد بزرگی است که در منطقه محقق شده است. این معاهده فرصت‌های بزرگی را برای همکاری در تمام زمینه‌ها ایجاد کرد. ما امیدواریم دیگر کشورها نیز همین رویه را در پیش بگیرند. بسیاری از توافق امارات و اسرائیل غافلگیر شدند چراکه تلاش‌های دیپلماتیک ما غیر علنی بود. معاهده صلح با امارات پویایی زیادی ایجاد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.