«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت، مشارکت مردم روسیه در همه پرسی اخیر این کشور نشانه حمایت مردمی گسترده از دولت حاکم است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، شی در این تماس تلفنی گفت: «رأی‌گیری درخصوص اصلاح قانون اساسی به طور موفقیت‌آمیزی انجام شد و این کاملاً نشان‌گر حمایت مردم روسیه از دولت و موافقت با اصول فعلی سیاست‌های کلی روسیه است».

رئیس جمهور چین افزود: «چین به تعامل با روسیه متعهد بوده و ما به حمایت از یکدیگر ادامه خواهیم داد. ما قویاً درمقابل هرگونه مداخله نیروهای خارجی و تأثیرگذاری‌های مخرب آن‌ها می‌ایستیم».

وی در ادامه گفت: «چین از محافظت از حق حاکمیت، امنیت و برنامه‌های توسعه سودمند برای هر دو کشور حمایت می‌کند».

 «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی تلفتی با «ما ژائوشو» همتای چینی خود بر «اقدامات لازم برای مبارزه با انتشار ویروس جدید کرونا از طریق ایفای نقش محوری در سازمان جهانی بهداشت» تأکید کرد.

همچنین «فو کنگ» مدیرکل دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: «در واقع ما ارتباط مداوم با شرکای روس را حفظ می‌کنیم. همکاری بین دو طرف عالی است. ما به شکلی موثر با یکدیگر در ارتباط هستیم. من نام این را مذاکره نمی‌گذارم بلکه آن را مشورت درباره هر موضوع مهمی، مسائل استراتژیک می‌خوانم».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.