بنابر اعلام خبرگزاری رسمی قطر (قنا)،‌ شنکر در کنفرانس مطبوعاتی مجازی بمناسبت سفرش به دوحه،‌ قطر را شریک و همپیمان موثری برای آمریکا در مبارزه با تامین مالی تروریسم دانست و از تلاش‌ها و مواضع این کشور در این راستا قدرانی کرد.

وی بر اهمیت شراکت قوی میان قطر و آمریکا تاکید کرد و گفت: قطر شریک مهمی در منطقه برای آمریکاست.

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور، گفت: این گفت‌وگوها برای هر دو طرف مهم است و زمینه‌های اقتصادی،‌ امنیتی و نظامی را شامل می‌شود. دو طرف در سرمایه‌گذاری‌ و همکاری در عرصه‌های آموزش، فرهنگ، بهداشت و مبارزه با ویروس کرونا و دیگر زمینه‌ها نیز با هم همکاری مشترک دارند. 

شنکر قطر را عضو مهمی در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش دانست و به اهمیت همکاری نظامی و امنیتی میان دو دوحه و واشنگتن اشاره کرد.

این مقام آمریکایی گفت که همکاری دو این کشور در برقراری صلح در خاورمیانه و برخورد موثر با مسائل در این منطقه نقش بسزایی دارد.

وی همچنین با اشاره به بحران روابط برخی از کشورهای عربی با قطر نیز افزود که آمریکا در سطوح عالی تلاش‌های پیگیرانه‌ای برای حل این بحران و نشستن طرف‌ها پای میز مذاکره و رسیدن به دیدگاه مشترک، انجام داده است.

شنکر با بیان اینکه بحران این کشورها با قطر به نفع منافع کشورهای حوزه خلیج فارس نیست و تنها به نفع برخی طرف‌ها در منطقه است،‌ بر تلاش واشنگتن جهت حل آن در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی با اشاره نقش مثبت قطر در مذاکرات صلح افغانستان نیز ابراز امیدواری کرد که دوحه میزبان گفت‌وگوهای طرف‌های افغانی شود.

شنکر سفر منطقه‌ای خود را با هدف «رایزنی درخصوص وحدت خلیج فارس، امنیت منطقه و همکاری‌های اقتصادی» آغاز کرده است و قرار است به قطر و لبنان سفر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.