بارش‌های پراکنده در بعضی از نقاط کشور/تهران گرم می‌شود

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی تصریح کرد: فردا و شنبه در ساعات بعد از ظهر و پایانی شب، در برخی از نقاط کشور از جمله هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی کرمان ، جنوب سیستان و بلوچستان رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

گودرزی اظهار کرد: در مناطقی از جمله جنوب شرق فارس و ارتفاعات مرکزی کرمان همچنین قسمت غربی کرمان میزان بارش ها افزایش خواهد یافت.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امشب در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز بارش های پراکنده  رخ می دهد که این بارش‌ها تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

گودرزی اضافه کرد: از روز شنبه افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور  پیش بینی می شود  و از اواخر وقت شنبه شاهد بارش‌های پراکنده در این مناطق خواهیم بود.

او اظهار کرد: از روز دوشنبه در برخی از نقاط شمال شرقی و همچنین شمال غربی کشور و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی  بارش های پراکنده باران و رعد و برق  پیش بینی می شود.

گودرزی توضیح داد: دریای خزر طی چند روز آینده مواج خواهد بود .

این کارشناس هواشناسی همچنین درباره وضعیت آب و هوای  شرق کشور گفت : در منطقه زابل شاهد وزش باد توام با گرد و خاک خواهیم بود که این وضعیت تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

او درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت:  برای تهران طی چند روز آینده آسمانی صاف و افزایش تدریجی دما  پیش بینی می شود و در برخی از نقاط شاهد افزایش ابر خواهیم بود.

گودرزی تاکید کرد: دمای هوای تهران هم اکنون ۳۳ درجه است که طی چند روز آینده به ۳۵ تا ۳۶ درجه می رسد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی فردا رگبار، رعد و برق و وزش باد در کرمان، فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان را شاهد خواهیم بود. همچنین هشدار درباره احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بارش تگرگ در این مناطق اعلام شده است. بر این اساس باید از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

در شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان وزش شدید باد و گرد و خاک پدیده غالب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.