سیدحسن نصرالله: حادثه جنوب لبنان مهم و حساس است

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که به دنبال «نفوذ» نیروهای مقاومت لبنان به شمال فلسطین اشغالی، اقدام به شلیک منور در این منطقه کرده است و مواضع متعلق به حزب‌الله را هدف قرار داده است.

سید حسن نصرالله در سخنرانی امشب خود گفت که «آنچه دیروز عصر در جنوب لبنان رخ داد، مسئله مهم و حساسی برای ماست؛ ولی فعلاً در این باره اظهار نظری نمی‌کنم و آن را به وقت دیگری موکول می‌کنم».

رژیم صهیونیستی از زمان به شهادت رسیدن «علی کامل محسن » (۳۰ تیر)، رزمنده حزب‌الله در حمله هوایی این رژیم به اطراف دمشق سوریه، از ترس پاسخ این جنبش در آماده باش کامل است.

سید حسن نصرالله در سخنرانی هفته گذشته خود گفت که پاسخ به این جنایت، همچنان پابرجاست و حزب‌الله عزم خود را برای پاسخ جزم کرده و صرفاً مسئله زمان پاسخ مطرح است. به گفته دبیرکل حزب‌الله، این انتظارها و ترس، خود نوعی محاکمه و تنبیه صهیونیست‌هاست.

سید مقاومت در سخنرانی امشب خود به سیره و شخصیت امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت که ایشان بعد از امام علی (ع) نقش مهمی در اجرای شریعت و قوانین اللهی داشته است.

سید حسن نصرالله گفت که امام حسن مجتبی در سه مقطع نقش مهمی داشت؛ در ماجرای قصاص قاتل امام علی (ع) که بدون تعصب و بدون غصب، توصیه و وصیت پدرشان مبنی بر «قصاص عادلانه» را انجام داد. در قضیه مراسم تشییع و دفن امام علی (ع) و در قضیه صلح با معاویه بن ابی سفیان.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مورد قبیله بنی‌امیه و دشمنی طولانی آن با پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت که بنی امیه بعد از گذشت مدتی از مقابله با پیامبر (مقابله خارجی و جنگ) به این نتیجه رسیدند که این نوع تعامل، کارگر نخواهد بود؛ از این رو، اسلام آوردند، تا از داخل اسلام و به وسیله ایجاد اختلاف و درگیری‌ها به مقابله با دین جدید بپردازند.

او به موضع و اظهارات ابو سفیان و نزدیکان او در ماجرای تلاش برای ترور پیامبر (ص) در حین بازگشت از غزوه تبوک (عقبه) اشاره کرد و گفت که ابوسفیان بعد از آنکه روز فتح مکه اسلام آورد، ساعاتی پس از آن، به پیامبر لقب سلطان داد و اعتقادی به رسالت و پیامبری او نداشت.

سید حسن نصرالله گفت که بنی‌امیه چه قبل از اسلام آوردن و چه بعد از آن، از هر تلاشی برای ضربه زدن به اسلام استفاده کردند و «توطئه سفیانی» با ابوسفیان آغاز شد و توسط معاویه و یزید ادامه یافت و در عصر مهدی موعود (عج) نیز، سفیانی علیه امام خروج خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.