به گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" به نقل از این افسر عالیرتبه افزود: ۳۰ سال پیش، حزب الله تنها ۲ هزار جنگجو در اختیار داشت، اما امروز علاوه بر ۳۰ هزار نظامی، ۱۵ هزار نظامی ذخیره دارد.

این افسر که خواست نامش محفوظ بماند، افزود: حزب‌الله همچنین یک نیروی موسوم به "الرضوان" که یک یگان ویژه است، در اختیار دارد که مرکب از ۵ هزار نظامی است و مأموریت آن نفوذ به مرز (کشورهاست) .

این مقام نظامی اسرائیلی مدعی شد: افزون بر این نظامیان، حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار شبه نظامی در سوریه حضور دارند که در جنگ احتمالی اسرائیل در آینده، به کمک حزب الله خواهند آمد.

پیشتر نیز "زهیر آندراوس" کارشناس نظامی صهیونیستی در مقاله‌ای که در پایگاه اسرائیل دیفنس منتشر کرد، مدعی شد: اسرائیل از تعداد سلاح‌های موجود نزد حزب الله و قدرت این سازمان برای شلیک هزار و ۵۰۰ موشک و خمپاره در روز به جبهه داخلی مطلع است و می‌داند که قدرت هدف قرار دادن مواضع راهبردی مانند پمپ بنزین‌ها، بندرها و فرودگاه‌ها را دارد و سامانه‌های ضد موشکی قادر به دفاع کامل از شهرک‌ نشینان را ندارد.

"آویگدور لیبرمن"وزیر مستعفی و افراط‌گرای جنگ رژیم صهیونیستی نیز در ماه گذشته اعتراف کرده بود، حزب الله پس از ارتش اسرائیل، دومین ارتش قدرتمند را در خاورمیانه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.