جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم همراهی اعضای  شورای امنیت با آمریکا در ماجرای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران، گفت: این عدم همراهی نشاندهنده افول قدرت آمریکا است و کار به جایی رسیده که توطئه‌های این کشور علیه ایران دیگر در عرصه جهانی هم با اقبال همراه نمی‌شود.

وی افزود: آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه‌های زیادی علیه کشور ما داشته تا نظام جمهوری اسلامی را ساقط کند اما به لطف خدا این توطئه‌ها یکی پس از دیگری چه در عرصه نظامی و چه در عرصه اقتصادی و چه در حوزه اقدامات تجزیه طلبانه و ... بی‌نتیجه و بی‌حاصل بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌از سوی دیگر این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشور ما برای وی مصرف انتخاباتی دارد و او در تلاش است تا در آستانه انتخابات با انجام اقداماتی علیه ایران وهمراه کردن دیگر کشورها با خود در این زمینه افکار عمومی آمریکا را به خود جلب کند و بتواند در انتخابات پیروز شود.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: در باره عدم همراهی اروپایی‌ها با آمریکا در ماجرای فعال سازی مکانیزم ماشه علیه ایران اگرچه این مسئله نشاندهنده افول و کاهش قدرت آمریکاست اما نباید به هر ترتیب از توطئه غربی‌ها غافل ماند.

وی افزود:اروپایی‌ها همیشه نشان دادند که متحد استراتژیک آمریکا هستند و اگر در مقاطعی سعی می‌کنند چهره مثبتی از خود به نمایش بگذارند این اقدام آنها تنها یک اقدام تاکتیکی و کوتاه مدت است.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار داشت: مسئولین ما باید مراقب باشند و فریب این اقدامات تاکتیکی اروپایی‌ها را نخورند و اجازه ندهند اروپا و آمریکا با این قبیل اقدامات‌شان و در ادامه با گزارشات ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهند مذاکرات فرابرجامی را به ایران تحمیل کنند.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما زمانی باید با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مجددا وارد مذاکره شویم که به تمام منافع‌مان در برجام دست پیدا کنیم و تحریم‌ها علیه کشور ما برداشته شود و زمانی که برجام کامل اجرا شد و ما به منافع‌مان در این توافقنامه رسیدیم آن وقت می‌توان باب مذاکرات جدیدی را با غرب اجرا کرد و الا نباید در دام آنها بیفتیم.

وی در پایان گفت: مقامات ما سوای مسائل مربوط به آمریکا و اروپا باید با تمام کشورها با عزت و اقتدار وارد مذاکره در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی شوند و خود را برای مذاکره با چند کشور اروپایی محدود نکنند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.