به گزارش رویترز، مقامات بهداشت و درمان در پکن، پایتخت چین شرط لازم برای پوشیدن ماسک در بیرون از خانه را حذف کرده‌اند و قوانین آرامش بخش دیگری را با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پس از گزارش ۱۳ روز متوالی در شهر بدون موارد جدید اعلام کرده‌اند.

با وجود رهنمودهای جدید، بخش زیادی از مردم روز جمعه در پکن ماسک پوشیدند؛ برخی گفتند که پوشیدن ماسک باعث می شود احساس امنیت کنند، در حالی که برخی دیگر گفتند که فشارهای اجتماعی برای پوشیدن ماسک‌ها نیز یک عامل است.

این دومین باری است که مقامات بهداشتی پکن دستورالعمل‌های مربوط به پوشیدن ماسک در پایتخت را از حالت اجبار برمی‌دارندو به حالت عادی بازمی‌گردانند.

مرکز کنترل بیماری‌های پکن ابتدا گفت، ساکنان می‌توانند در اواخر آوریل بدون  استفاده از ماسک از خانه خارج شوند ، اگرچه این قوانین به سرعت در ژوئن پس از شیوع جدید در بازار عمده فروشی در جنوب شهر معکوس شد و به حالت قبل بازگشت.

چین پس از کنترل موفقیت آمیز شیوع ویروس کرونا در پایتخت، سین کیانگ و جاهای دیگر، به مدت پنج روز هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا را گزارش نکرده است.

کارشناسان می‌گویند مهم‌ترین عامل موفقیت کشور در کنترل این بیماری، اجرای دقیق قوانین محلی، از جمله پوشیدن ماسک، قرنطینه اجباری و جلوگیری از تجمع افراد و ازدحام جمعیت است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.