رویترز گزارش داد، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای که در سایت خود منتشر کرده، اعلام کرد: «امین موحدی» متولد شهر مشهد و ساکن امارات را به همراه شرکت‌های «پارتیا کارگو» و «دلتا پارس» به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

موحدی مالک شرکت پارتیا کارگو معرفی شده است.

بر اساس تحریم‌های آمریکا دارایی‌های این فرد و شرکتهای یاد شده در آمریکا مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی حق معامله با آنها را ندارند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید ایران از ماهان‌ایر برای همکاری با سوریه و ونزوئلا و برخی گروه‌ها در خاورمیانه استفاده می‌کند.

وی گفته آمریکا اقدامات خود علیه افراد و شرکت‌هایی که از ماهان‌ایر حمایت می‌کنند را ادامه خواهد داد.

دو شرکت مستقر در امارات متهم هستند که با ارائه خدمات به شرکت ماهان، کمک کرده‌اند جمهوری اسلامی تجهیزات و کادر مهندسی به ونزوئلا ارسال کند.

ظاهراً اشاره خزانه‌داری آمریکا به ارسال تجهیزات و مهندسان پالایشگاهی ایران به ونزوئلا برای احیای ظرفیت پالایش نفت این کشور است که سه ماه پیش، قبل از ارسال یک و نیم میلیون بشکه بنزین به ونزوئلا انجام شده بود.

هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

این شرکت دوباره در سال ۲۰۱۹ هدف تحریم آمریکا قرار گرفت.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۱۹ اردیبهشت امسال شرکت ماهان ایر را به «جابه‌جایی سلاح‌» متهم کرد و از کشورهای جهان خواست برای دور ماندن از خطر تحریم‌های آمریکا، ماهان ایر را تحریم کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.