بروجردی به نمایندگان مجلس یازدهم؛ به شعار بسنده نکنید

علاءالدین بروجردی نماینده سابق مردم بروجرد در مجلس دهم در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص فعالیت‌های خود در دوران پسا پارلمانی، اظهار داشت: بنده بازنشسته وزارت امور خارجه هستم. احتمال دارد که در آینده نزدیک در جایی که مرتبط با مسائل بین المللی باشد، شروع به فعالیت کنم.

وی در مواجهه با این پرسش آیا در این روزها اخبار و مذاکرات مجلس یازدهم را پیگیری می‌کنید؟ ، پاسخ داد: فرصت زیادی برای پیگیری اخبار و مسائل مختلف مجلس یازدهم نداشته‌ام.

این نماینده ادوار مجلس در خصوص عملکرد نمایندگان کنونی تا به امروز، ابراز داشت: در ابتدای کار مجلس یازدهم اتفاقاتی رخ داد که لازم است وکلای ملت با صبوری و دقت بیشتری رفتار کنند، زیرا هم شأن و جایگاه مجلس اهمیت دارد و هم اینکه مردم از نمایندگان خود انتظارات زیادی دارند.

بروجردی تأکید کرد: کشور ما در مواجهه با ویروس شوم کرونا قرار گرفته و در این شرایط از مجلسی‌ها انتظار می‌رود که آرامش جامعه را حفظ کرده و برای حل مشکلات اقتصادی ایشان نیز چاره جویی کنند.

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیان داشت: انتظار ما از مجلس این است که در وادی عمل به سمت تحقق خواسته‌های مردم حرکت کند و تنها به ارائه شعار بسنده نکند.

این نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دلتنگ روزهای حضور در پارلمان شده‌اید؟ ، بیان داشت: بنده 20 سال تجربه کار مستمر دولتی داشتم و بعد از آن برای 20 سال افتخار نمایندگی مردم در مجلس را کسب کردم. فعالیت در مجلس کاملا با کارهای اجرایی متفاوت است. مهمترین موضوع برای یک نماینده و یا مدیر دولتی این است که او در جایگاهی که قرار گرفته تاثیرگذار باشد و گامی برای منافع ملی بردارد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که اگر در مجلس حضور داشتید، چه موضوعی را در اولویت کار خود قرار می‌دادید؟ ، بیان داشت: امروز ما در یک جنگ تحمیلی اقتصادی قرار گرفته‌ایم. کشور آمریکا و شخص ترامپ با خروج از برجام یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه مردم و کشور ما به راه انداخته است. بدون شک جمهوری اسلامی ایران در نهایت پیروز این جنگ خواهد بود، اما تبیین یک راهبرد دقیق برای برون رفت از وضعیت موجود بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: نگاه به شرق و تصمیماتی که برای امضای سند همکاری با کشور چین گرفته شده، جزو آن دسته از راهبردهای صحیح است که در شرایط کنونی باید دنبال کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.