تخت‌روانچی: شکایت آمریکا از ایران شکست می‌خورد

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، تلاش آمریکا برای ارائه شکایت جدید از ایران به شورای امنیت سازمان ملل را سیاستی شکست خورده خواند.

روانچی با طرح این سوال که سیاستی که باعث انزوای آمریکا و نمایش جهانی این انزوا در شورای امنیت شود و حتی شرکای نزدیک‌شان نیز آن‌ها را تنها بگذارند، چه سیاستی است؟ گفت: آمریکا باید از نشست قبلی شورای امنیت که توانست فقط جمهوری دومنیکن را با خود همراه کند، درس بگیرد.

بر اساس گزارش صدا و سیما،  سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، اعمال فشار و تحریم‌های مختلف بر مردم ایران را نتیجه "بی سیاستی" کاخ سفید خواند و افزود: هرچه باشد، اسمش را نمی‌شود دیپلماسی گذاشت.

قرار است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به نیویورک برود و با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار کند؛ واشنگتن در همان روز شکایت خود از ایران را به شورای امنیت ارائه خواهد داد. در شکوائیه آمریکا، ایران به نقض تعهداتش در برجام متهم شده است!

بیشتر دیپلمات‌ها در سازمان ملل معتقدند با توجه به اعلام خروج رسمی آمریکا از برجام؛ کاخ سفید برای موفق شدن در جلسه شورای امنیت مسیر بسیار پر فراز و نشیبی در پیش خواهد داشت که در آن چین و روسیه قطعا و اروپا نیز طبق بیانیه اتحادیه با بازگشت خودسرانه تحریم‌های سازمان مللی توسط آمریکا همراهی نخواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.