سرهنگ علی محمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح نوبت‌دهی اینترنتی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک گفت: این طرح  از روز یکشنبه هفته گذشته در تهران آغاز شد و در حال حاضر در دو مرکز میثم و خاوران عملیاتی شده است. بر این اساس شهروندان با مراجعه به سامانه nobatdehi.epolice.ir و ورود به آن نسبت به دریافت آنلاین زمان شماره‌گذاری یا تعویض پلاک خودروی خود در همان روز یا چند روز قبل اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای الکترونیکی شدن خدمات پلیس، کاهش مراجعات حضوری و عدم تجمع مردم اتخاذ شده است، گفت: با راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی، مراجعات مردم به مراکز مدیریت شده و آن ها می‌توانند از روزهای قبل ساعت ورود خودرو را به مرکز تعیین کرده و بدون ایستادن در صف، در زمان تعیین شده وارد مرکز تعویض پلاک شوند و در باجه های ویژه ای طرح نوبت دهی اینترنتی مراجعین خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.

به گفته محمدی، این طرح توانسته زمان انتظار مردم در صف ورودی مراکز را حذف کند و زمان ارائه خدمات را به کمتر از یک ساعت کاهش دهد و پس از ورود خودرو به مرکز تعویض پلاک و در صورت کامل بودن مدارک، تمام مراحل تعویض پلاک کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد.

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه سایر مراکز تعویض پلاک تهران و استان ها نیز به مرور در آینده نزدیک به این سامانه مجهز خواهند شد، گفت: البته در حال حاضر خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک در همین دو مرکز نیز به شکل سنتی و حضوری ارائه می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.