سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز جمعه به توافق رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط واکنش نشان داد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ اوت) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این توافق گفت: «چین از گزارش‌های مربوط در این خصوص و بیانیه مشترک صادرشده که می‌گوید اسرائیل الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطین را متوقف می‌کند مطلع است و به حصول راه حلی جامع، منصفانه و ماندگار برای مسئله فلسطین پایبند است.»

او اضافه کرد: «چین، از اقداماتی که به کاستن از تنش‌ها بین کشورهای خاورمیانه کم کند و باعث ترویج صلح و امنیت در منطقه شود استقبال می‌کند. امیدواریم طرف‌های مربوط، اقدامات ملموسی برای بازگرداندن مسئله فلسطین به گفت‌وگوهای متوازن انجام دهند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.